ملخص الجهاز:
لوسین با برادر بزرگتر خود ـ استفان فروید3 ـ هم رابطهای نداشت؛ شاید به این دلیل که استفان مرتب او را متهم میکرد وی فرزندی نامشروع است و به خانوادة فروید تعلق ندارد!
نکتة دیگری که کاملا درخور توجه بهنظر میرسد این است که، با وجود برهنهبودن بسیاری از فیگورهایی که فروید آنها را تصویرکرده، اما، این فیگورها هرگز برای بیننده تداعیکنندة سکسوالیته یا حتی اروتیسم نیستند.
علیرغم این که فروید در خلق فیگورهایش کاملا بیرحم و حتی تندخو عمل میکرد، اما نقاشیهای او، بهشکل خارقالعادهای تکاندهندهاند.
در تمام این مدت ـ هر روز بهمدت پنج ساعت ـ مدل زنده موظف بود رودرروی نقاش بنشیند؛ و درکل شانزده ماه کار، تنها چهار روز مرخصی داشت؛ بهاینترتیب، برای هر نقاشی چیزی در حدود دوهزاروچهارصد ساعت زمان صرف شده است!
دیوید لی13، منتقد هنری، میگوید: "نکتة بسیارحیرتانگیز دربارة فروید این است که، او حتی در دوران کهنسالی خود دست از کارکردن نکشید؛ و جالب این که وی همیشه کار خودش را میکرد، کاملا بیتفاوت نسبت به هنر مد روز دنیا؛ شاید هم بههمین دلیل فروید یکی از بزرگترین نقاشان فیگوراتیو دنیا محسوب میشود.
لوسین فروید، تا پیش از مرگ هر روز نقاشی میکرد، روزها و شبهای متمادی بیدار میماند، و این روند برای یکپیرمرد هشتادوهشتساله اتفاق بسیار مهمی است.
فروید در ۱۹۳۹ به شهروندی بریتانیا نائل شد، و بههمین دلیل، برای نشاندادن قدردانی خود نسبت به ملکه، سالها بعد پرترهای را که از ملکه کشیده بود، به او هدیه داد.
فروید هیچگاه برای نگرش بیرحمانهای که در نقاشیهای خود نسبت به دوستان، معشوقهها و حتی افراد خانوادهاش داشت، مورد بخشش آنها قرار نگرفت!