ملخص الجهاز:
آن سوی دیوار [ مقدمة کتاب دیوارکوب؛ 98پوستر از 51 طراح معاصر ایرانی ] بیژن صیفوری یک پوستر ـ که برگزارکنندگان این نمایشگاه با نام "دیوارکوب"اش خواندهاند ـ از بارزترین خروجیهای طراح گرافیک است.
شتاب وطنی، فاصلة نسلی طراحان ایرانی را، که زمانی با اعداد معصومانة 4 و 5 متر میزدند، آنچنان کوتاه کرده، که دیگر حتی جوانی با برادر یا خواهر خود، که چندسالی از او کوچکتر است، به زبان مشترک نمیرسد، و از واژة "نسل" برای فاصلهگذاری خود از او استفاده میکند.
چهار چاردیواری نورافشان گالریها، آویزگاه آبرومندی است به نیاز بدیهی طراح گرافیک ایرانی که: "به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژندة خود را؟" پوستر اما، این موجود طبعا خیابانی، غریزة اصلی خودنمایی شهری، و شعبدة خیرهکردن چشمهای رهگذران را وانهاده، تا به موجودی گلخانهای، معصوم و در بندزادهشده بدل شود، که دیگر غرش بصریاش هم عاریتی است.
یادمان نرود که: جای پوستر در خیابان است، آنسوی دیوار ...