ملخص الجهاز:
جدیتش در آموختن و یادگیری، کمتر در نقاشان زن همدورهاش دیده شده؛ و این میتواند پرگویی نقاشیهایش را توجیه کند: کارهایش پر از اطلاعاتی است که به صورت طرح و رنگ خودنمایی میکند.
میل به طبیعت در آثار سفال و سرامیکش در ادامة پرداختن به آبرنگ، او را به ورطة انتزاع نزدیک کرد؛ و اکنون جمعآمدن انتزاع و طراحی بر پهنۀ بومهایش جمع تجربیات سیسالهاش در عرصۀ آموختن و آموزاندن است.
نقاش، پرترهها و پیکرهها را طوری کنار هم چیده که فضای نقاشی، مانند سلولهای زندان جلوه میکند و پرترهها با شبکههایی، از یکدیگر دور و در قفسههایی مجزا از هم قرار گرفتهاند.
گلهای پرپرشده اما، اینجا فقط میل نقاش به طبیعت نیستند، بلکه عکسالعمل او نسبت به هستیاش شدهاند: گلهایی برای ازدسترفتن زندگی و لحظات، و آدمهایی که در یکنسل، کیفیتی از زندگی را معنا بخشیدند و حالا دیگر یافت نمیشود!
نقاشیهایش درعینسکوت، پرحرارت جلوه میکنند و بسیاری نقشها و طرحها مجذوبت میکند.