ملخص الجهاز:
اطلاعات بسیاری دربارة دورهها و مسیر تاریخ هنر معاصر دارد؛ و البته این فقط به خاطر آموزش هنر نیست، بلکه خود را ملزم کرده بود برای درک هنر معاصر بیوقفه و پشت هم کار کند.
مجسمهها، نقاشیهایش و اشیایی را که اینجا و آنجا گذاشته به بینندۀ آتلیهاش میگوید: او در عین آرامش، همچنان بیقرار و جستوجوگر است و مدام اشیا، متریال و تکنیک را برای رسیدن به لحن مناسب اثر میآزماید.
عمامهپیچ از هنرمندانی است که آتلیه و خانهاش یکی است؛ مرزی بین این دو نیست و او در مداومت در روند خلق اثر هنری، فضای خانه و کارش یکی شده.
اول برای اینکه کار کنم اینجا را گرفتم.
البته برای تمامشدن کار نیاز به خلوت است که قبل از تمامشدن، کار را به اینجا منتقل میکنم.
به همین خاطر است که دوست دارم با نفرات جدی هم کار کنم.
و البته توضیحی است برای بچهها که میتوان چگونه کار کرد.
هرکدام از این کارها متعلق به دورهای است که کار کردهام.
درست است که در روند اجرا تغییر زیادی میشود و از دلش گرایش مختلفی بیرون میزند، اما به نظرم مهارت اگر باشد و ساختار ذهنی را با ساختار شکلی که نیاز داری پیوند بزنی، اجرا زیاد سخت نیست.
ولی این اولینبار است که کسی اینطوری از کارهایم میگوید و طراحی را در آنها میبیند!
این موسیقی روی کار پارچهام تأثیر گذاشت.
ولی کسی نمیآید به هنرمند بگوید این نقطة قوت کار توست ویا تو در راه هنر زحمت کشیدی.