ملخص الجهاز:
"oN,2 loV 24-13:segaP رابطه ویژگیهای شخصیتی با اضطراب امتحان در دانشجویان srotcaf yitlanosrep neewteb pihsnoitaler ehT stneduts ytisrevinu gnoma yteixna tset dna تاریخ دریافت:87/1/14 تاریخ پذیرش:87/4/20 دکتر معصومه خسروی؟،دکتر ایمان ا...
از این رو دراین پژوهش به منظور شناسایی عوامل شخصیتی مرتبط با آن،به بررسیرابطه اضطراب امتحان با برخی از ویژگیهای شخصیتی همچون روانرنجوری و درونگرایی/برونگرایی،در دانشجویان دانشگاه سمنان پرداختهشده است.
یافتهها تحلیل دادههای آماری براساس ضریب همبستگی پیرسوندر متغیرهای اضطراب امتحان و ویژگیهای شخصیتی روانرنجوری(باثباتی/بیثباتی)،درونگرایی/برونگرایی،راجدول(1)در میان دانشجویان(دختر و پسر)نشان میدهد.
با بالا رفتن روانرنجوری،درونگرایی نیز افزایش مییابدو افزایش درونگرایی با بالا رفتن بیثباتی و روانرنجوریجدول 1-همبستگی ویژگیهای شخصیتی با اضطراب امتحان دانشجویان(دختر و پسر) (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 2- tset-t برای نشان دادن تفاوت میانگینهای دو گروه مستقل(دختر و پسر)در متغیرهای اضطراب امتحان،روانرنجوری و درونگرایی/برونگرایی (به تصویر صفحه مراجعه شود)مرتبط است (0/01<p،0/175-r) .
همانطور که اسپیلبرگر47اضطراب امتحان را یک رگهخصیصهای تلقی میکند،چنین به نظر میرسد که دانشآموزان مضطرب،اضطراب امتحان را با شدت بیشتری تجربهجدول 3-ضریب رگرسیون پیش بین اضطراب امتحان از ویژگیهای شخصیتی(روانرنجوری،درونگرایی/برونگرایی)در دانشجویان دختر و پسر (به تصویر صفحه مراجعه شود) بحث و نتیجهگیری این پژوهش به منظور بررسی رابطه برخی از ویژگیهایشخصیتی همچون روانرنجوری(بیثباتی/باثباتی)و درونگرایی-برونگرایی با اضطراب امتحان در دانشجویان دخترو پسر انجام گرفت.
250-237,(3)eussI,(17)loV (37)-تشکر،بهرام،بررسی رابطه نگرشهای فرزندپروری،الگویشخصیتی A کمالگرایی و جزمگرایی والدین با اضطراب امتحان وعملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر سوم راهنمایی شهرستان آباده،پایاننامه چاپ نشده کارشناسی ارشد،دانشگاه شهید چمران اهواز،دانشکدهعلوم تربیتی و روانشناسی."