کلمة المفتاح ٤٩٧+٣٣ / (1 مقالة)
- الترتيب
- تأريخ
-
1.
مؤلف : غلامی توارن پشتی، مرضیه ؛ کریم زاده، صمد ؛
مجلة:نوآوری های مدیریت آموزشی»بهار 1388 - شماره 14 (14 صفحة - من 133 إلی 146 )
الکلمات المفتاحية:هدف اساسی این پژوهش بررسی تاثیر کمرویی در پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانشجویان پسر شرکت کننده در مراکز آموزشی زبان کانون می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان پسرشرکت کننده در آموزشگاه زبان کانون در شهرستان سیرجان میباشد. از این جامعهتعداد ٥٠ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیریپرسشنامه کمرویی می باشد که از اعتبار و روایی کافی برخوردار است و پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی توسط نمرات پایان ترم دانشجویان بررسی شد. نتایج نشان دادجمعا" ٤٠دانشجویان شرکت کننده در مراکز آموزشی زبانکمرو میباشندتحلیل داده ها با استفاده از روش همبستگی نشان داد که بین نمره پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی با کمرویی و علاقمندی به زبان انگلیسی رابطه معنا داری وجود دارد. تحلیل رگرسیون نیز نشان دادکه میتوان از روی متغیر پیش بین نمره کمرویی (با ٩٩ درصد اطمینان )متغیر ملاک (پیشرفت تحصیلی در یادگیری زبان انگلیسی) را پیش بینی نمود. معادله رگرسیون به شرح زیر تنظیم می شود: کمرویی٠٤٩٧+٣٣٦٦٩= نمره پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی کمرویی ١پیشرفت تحصیلی ٢یادگیری ٣زبان انگلیسی ٤یادگیری زبان انگلیسیزبانکمروییپیشرفت تحصیلی زبان انگلیسیپیشرفت تحصیلیدانشجویانزبان انگلیسی
مجلة (عدد المقال) |
---|
مجلة نوآوری های مدیریت آموزشی 1 |