Abstract:
مورد گروه آزمایش اجرا گردید. سپس پس آزمون در مورد هر دو گروه اجرا شد.
داده ها با آزمون t مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج تحقیق نشان داد که معنادرمانی گروهی موجب افزایش میزان عزت نفس دانشجویان دختر خوابگاه گردیده است. در خرده مقیاس ها، این روش روان درمانی موجب افزایش میزان عزت نفس تحصیلی شده اما برخرده مقیاس های عزت نفس خانوادگی، اجتماعی و عمومی موثر نبوده است.
پیشنهاد شده که روش معنادرمانی برای ارتقاء عزت نفس مورد استفاده قرار گیرد.
This study examines the effectiveness of group logo therapy on the Self -Esteem T.M.S.U dormitory female students. The statistical population was all the medica science university dormitory female students. The sampling method was Multistage Cluster Sampling the primary sample was include 176 students and the final sample included 24 persons who got a grade lower than 1S.D (one standard diviation) to the mean in the Cooper Smith Self Esteem Test with four minor scale of (schooling، family، social and general).They were randomly selected as the final sample and
Substituted for experimental and control group.First، the pre-test was done on both groups then the experimental group attended in 10 sessions of group logo therapy، according to the plan.
After that the post test was performed o both groups. T-test was used to analyze the data. The results indicated that group logo therapy increased the Self- Esteem and the Academic Self- Esteem of them but it was not effective on the Familial، Social and General Self Esteem.
It has been suggested that the group logo therapy may be used for promoting Self- Esteem.
Machine summary:
"جدول 1: آزمون t مستقل برای مقایسهی میانگینهای نمرات افتراقی عزت نفس دو گروه شاخصها گروهها تعداد میانگیننمرات افتراقی خطایمعیار میانگین ها تفاوت میانگینها مقدارt درجه آزادی معناداری آزمایش 8 625/11 892/3 514/8 187/2 15 045/0 گواه 9 111/3 براساس نتایج مندرج در جدول 1، ، چون مقدار t محاسبه شده (187/2 = t) با درجهی آزادی (15=df) از t بحرانی جدول (131/2 = t0) در سطح معناداری (05/0 = ()، بزرگتر است، بنابراین فرض صفر رد میشود و با اطمینان 95% نتیجه گرفته میشود که بین میانگینهای نمرات افتراقی گروهها تفاوت معناداری وجود دارد.
جدول 2: آزمون t مستقل برای مقایسهی تفاوت میانگینهای افتراقی دو گروه در بعد عزت نفس تحصیلی شاخصها گروها تعداد میانگیننمرات افتراقی خطایمعیار میانگینها تفاوت میانگینها مقدارt درجه آزادی معناداری آزمایش 8 25/2 808/0 916/1 371/2 15 032/0 گواه 9 333/0 براساس نتایج مندرج در جدول 2، چون مقدار t محاسبه شده (371/2=t) با درجهی آزادی (15=df)، از مقدار t بحرانی جدول(131/2 = t0) در سطح معناداری (05/0 = ()، بزرگتر است، بنابراین فرض صفر رد میشود و با اطمینان 95% نتیجه گرفته میشود که بین میانگینهای نمرات افتراقی گروهها تفاوت معناداری وجود دارد.
جدول 4 : آزمون t مستقل برای مقایسهی تفاوت میانگینهای افتراقی دو گروه در بعد عزت نفس اجتماعی شاخصها گروهها تعداد میانگیننمرات افتراقی خطایمعیار میانگینها تفاوت میانگینها مقدارt درجه آزادی معناداری آزمایش 8 25/3 421/1 138/2 505/1 15 153/0 گواه 9 444/0 براساس نتایج مندرج در جدول 4 چون مقدار t محاسبه شده (505/1 =t) با درجهی آزادی (15=df)، از مقدار t بحرانی جدول (131/2 = t0) در سطح معناداری (05/0 = () ، کوچکتر است، بنابراین فرض صفر رد نمیشود و نمیتوان گفت که بین میانگینهای نمرات افتراقی گروههادر بعد عزت نفس اجتماعی تفاوت وجود دارد."