Abstract:
پژوهش حاضر به بررسی «رابطه بین سرمایه اجتماعی و قابلیت یادگیری سازمانی با نوآوری کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان » پرداخته است . روش پژوهش همبستگی علی است . جامعه مورد مطالعه ، کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به تعداد ١٩٥ نفر می باشد که با استفاده از جدول نمونه گیری کرجسی و مورگان ، تعداد ١٣٠ نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (١٩٩٨)، قابلیت یادگیری سازمانی چیوا و همکاران (٢٠٠٧)، نوآوری دورابجی (١٩٩٨) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین سرمایه اجتماعی و مولفه های آن با نوآوری و همچنین بین قابلیت یادگیری سازمانی و مولفه های آن با نوآوری ، رابطه معنادار وجود دارد. نتایج مدل سازی معادله ساختاری نشان داد که سرمایه اجتماعی برقابلیت یادگیری سازمانی اثر مستقیم و بر نوآوری اثر غیرمستقیم داشته است .
Machine summary:
Liao & Wu ٢- آیا بین قابلیت یادگیری سازمانی (آزمایشگری ، خطر پذیری ، تعامل با محیط خارجی ، گفتگو، تصمیم گیری مشارکتی ) و نوآوری کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان رابطه وجود دارد؟ ٣- روابط علی بین سرمایه اجتماعی و قابلیت یادگیری سازمانی با نوآوری کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان چگونه است ؟ با توجه به سؤالات پژوهش مدل مفهومی پژوهش در شکل (١) نشان داده شده است .
( به تصویر صفحه مراجعه شود)شکل ١- مدل مفهومی پژوهش ابزار و روش با در نظر گرفتن هدف پژوهش ، که بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و قابلیت یادگیری سازمانی با نوآوری کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان بود، روش پژوهش همبستگی علی است .
سؤال دوم : آیا بین قابلیت یادگیری سازمانی (آزمایشگری ، خطرپذیری ، تعامل با محیط خارجی ، گفتگو، تصمیم گیری مشارکتی ) با نوآوری کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان رابطه وجود دارد؟ نتایج مرتبط با سوال دوم در جدول (٢) نشان داده شده است .
Chiva (2008), Assessing the impact of organizational learning capability on product innovation performance, Technovation, Vol. 28, No. 6, pp .
Mandegari (2012), assessing the impact of organizational learning capability on firm innovation, African Journal of Business Management, Vol. 6, No. 12, pp.
Lien (2009), The role of social capital and organizational learning in promoting innovation performance, Int, J, Information Systems and Change Management, Vol. 4,No. 2,pp.