Abstract:
هدف: این پژوهش به منظور مقایسه انگیزه پیشرفت و مهارتهای ارتباطی فراگیران زبان انگلیسی دختر و پسر انجام شد. روش:پژوهش حاضر از نوع مطالعه علی – مقایسه ای بود. 200 فراگیر زبان انگلیسی (100 دختر و 100 پسر) از مرکز زبان جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر به صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامههای مهارتهای ارتباطی جرابک (2004) و انگیزه پیشرفت هرمنس (۱۹۷۰) را تکمیل نمودند. برای بررسی فرضیههای پژوهش از آزمونManova استفاده شد. یافتهها: نشان داد که بین میانگین نمرههای انگیزه پیشرفت فراگیران زبان انگیسی دختر و پسر تفاوت معنادار وجود دارد و میانگین نمرههای انگیزه پیشرفت پسران ازدختران بالاتر بود. ولی در میانگین نمرههای مولفههای مهارتهای ارتباطی فراگیران تفاوت معناداری مشاهده نگردید.
Objective: This study aimed to compare achievement
motivation and communication skills, English language
learners were male and female. Method: The study of Ali -
was comparable. ٢٠٠ English language learner (١٠٠ girls and
١٠٠ boys) from the Language Centre University of Amir
Kabir University were randomly selected as samples and
questionnaires communication skills Jerabek (٢٠٠۴) and
achievement motivation (١٩٧٠) were completed. Manova test
was used to examine the hypotheses. Results showed that the
average score for English language learners' achievement
motivation there are significant differences in male and
female, and the average score for boys, girls had higher
achievement motivation. But in the mean scores were
significant components of the communication skills of
learners.