Abstract:
هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر مدل های ارزشیابی آموزشی و ابعاد مدیریت دانش بر چابکی سازمانی در گمرکات هرمزگان بود. نمونه مورد مطالعه تحقیق را 228 نفر از مدیران، معاونین، کارشناسان و سرپرستان گمرک استان هرمزگان تشکیل دادند که به روش تصادفی انتخاب شدند. تحقیق به روش پیمایشی انجام گرفت و پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش (مورمن، 1993) با پایایی 0/92 و پرسشنامه محقق ساخته چابکی سازمانی با پایایی 0/78 که روایی آنها توسط خبرگان تأیید شده، ابزار مورد استفاده در این تحقیق بود. به منظور آزمون فرضیات از آزمون همبستگی استفاده شد. یافته ها نشان داد رابطه معناداری بین چهار سطح ارزشیابی آموزشی در راستای راهبرد، ساختار، فرآیند، نقش ها و فناوری اطلاعات با چابکی سازمانی گمرک وجود دارد. بدین معنی که فرضیه های فرعی و اصلی تحقیق مورد تأیید قرار گرفتند.
Machine summary:
"در ثانی آموزش به موقع صورت گیرد و سوم اینکه افراد شرکت کننده در برنامه ، آموخته های خود را به محیط و موقعیت کاری انتقال دهند (ابطحی،1392) امروزه نتایج تحقیقات به عمل آمده نشان داده است که سازمان هایی که در زمینه آموزش کارکنان سرمایه گذاری بیشتری کرده اند در مقایسه با سازمان هایی که در این زمینه فعالیت کمتری داشته اند موفق تر عمل می کنند به طوری که بین هزینه های آموزش هر کارمند و عملکرد او ارتباط تنگاتنگ دیده می شود.
اهداف تحقیق هدف اصلی - تحلیل نقش چهار سطح ارزشیابی آموزشی پس از اجزای دوره های ضمن خدمت در راستای ابعاد مدیریت دانش بر چابکی در گمرک هرمزگان اهداف فرعی - بررسی رابطه چهار سطح ارزشیابی آموزشی در راستای راهبرد بر چابکی سازمان گمرک - بررسی رابطه چهار سطح ارزشیابی آموزشی در راستای ساختار بر چابکی سازمان گمرک - بررسی رابطه چهار سطح ارزشیابی آموزشی در راستای فرایند بر چابکی سازمان گمرک - بررسی رابطه چهار سطح ارزشیابی آموزشی در راستای افراد و نقشها بر چابکی سازمان گمرک - بررسی رابطه چهار سطح ارزشیابی آموزشی در راستای فناوری اطلاعات بر چابکی سازمان گمرک تعریف مفاهیم - چابکی سازمانی 1 مفهوم چابکی بوسیله محققین بنیاد یاکوکا 1991معرفی شده است، و پس از اولین معرفی، بوسیله محققین و جوامع صنعتی مورد توجه روزافزون قرار گرفت.
فرضیات پژوهش فرضیه های اصلی - رابطه معناداری بین چهار سطح ارزشیابی آموزشی در راستای ابعاد مدیریت بر چابکی سازمان گمرک وجود دارد.
فرضیه فرعی شماره 5: رابطه معناداری بین چهار سطح ارزشیابی آموزشی در راستای فناوری اطلاعات و چابکی سازمان گمرک وجود دارد."