Abstract:
در سالهای اخیر، با افزایش نقش اینترنت در امور بازرگانی و تجاری و فروش کالا، داشتن برند الکترونیکی، به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است . امروزه برندها به نمادهای سرمایه داری بین المللی تبدیل شدهاند و ارزیابی شرکت ها از سوی مشتریان را امکانپذیر میکنند. به گونه ای که اغلب مشتریان، حتی حاضرند برای یک برند بهای بیشتری را بپردازند. از این رو، هدف از انجام این پژوهش ، بررسی تاثیر برند الکترونیکی بر ترغیب مشتریان به خرید آنلاین میباشد.
Machine summary:
تاثير برند الکترونيکي بر ترغيب مشتريان به خريد آنلاين فهيمه يساقي (کارشناسي ارشد MBAگرايش بازاريابي پرديس بين الملل کيش دانشگاه تهران) چکيده در سالهاي اخير، با افزايش نقش اينترنت در امور بازرگاني و تجاري و فروش کالا، داشتن برند الکترونيکي، به يکي از مسائل مهم تبديل شده است .
محيط تجارت الکترونيک که مبتني بر اينترنت است ، اين امکان را به مشتريان ميدهد تا براي جستجوي اطلاعات و خريد کالا و خدمات، از طريق ارتباط مستقيم با فروشگاههاي اينترنتي اقدام کنند.
زماني که مشتريان در حال افزايش اعتماد خود به برند و کسب تجربه ميباشند، شرکت ها اين فرصت را براي شروع ارتباط با آنها دارند، که اين سبب تقويت نام تجاري شده و تقليد براي رقبا سخت تر ميشود.
همراه با استراتژيهاي نام تجاري احساس، برند الکترونيکي داراي پتانسيل بالا براي ايجاد ارتباط با مشتريان است ، زيرا مشتري به دليل پشتيباني از برند الکترونيکي احساسي و از طريق دريافت تجارب لذتبخش خريد، به طور فزايندهاي به دسترسي بيشتر و تجربيات احساسي غنيتر، با توجه به قابليت هاي چندرسانه اي اينترنت ، دست مييابد.
ــ امنيت مالي: اطمينان از امنيت سايت ، نقش مهمي در شکل گيري اعتماد مشتري، نسبت به فروشنده دارد؛ از اين رو، وي تمايل بيشتري خواهد داشت تا، اطلاعات شخصي خود را، در اختيار سايت قرار دهد و در نتيجه ميتواند، رابطه محکم تري با فروشنده، داشته باشد(عزيزي و نگهداري، ١٣٩١).