Abstract:
تجربیات بازاریابی در صنعت فناوری اطلاعات دربرگیرنده نکات مهمی درخصوص ماهیت مدیریت استراتژیک عملیات روانی و روابط میان سطوح مختلف استراتژی در یک سازمان است ؛ نکاتی که بارها و بارها به عنوان موضوعاتی مهم در سراسر این مقاله مطرح خواهند شد. این تجربیات هم چنین اهمیت رویکردهای دقیق و به موقع به تمایلات مشتریان (براساس دیدگاه عملیات روانی مخاطبان ) روندهای محیطی و اقدامات رقبا در طراحی استراتژیهای موفق در هر سطح را نشان میدهد. پیش تر سازمان های عملیات روانی به ویژه در کشورهای بزرگ دارای بخش ها و واحدهای فعالیت متعدد و مختلف که از زنجیره ای از استراتژیهای به هم وابسته پیروی میکنند بودند. هر استراتژی در سطوح مختلف سازمان طراحی میشود و به مجموعه مسائل مختلفی میپردازد. هدف سازمان های عملیات روانی نیز کسب برتری در بازار (جامعه هدف ) است . بنابراین این سطح از استراتژی؛ جهت حرکت یک سازمان به سمت تحقق ماموریت تعیین شده اشت ، نوع فعالیت هایی را که باید به آنها بپردازد و سیاست های مدیریت عملیات روانی استراتژیک و سیاست های رشد آن سازمان را مشخص میکند. در این مقاله نویسندگان
سعی دارند فرایندهای مشابه در بازاریابی و عملیات روانی را با یکدیگر تطبیق و از الگوهای بازاریابی در تهاجم به بازار و کسب برتری با رقبا حداکثر استفاده را بنمایند.
Machine summary:
"اگرچه بین بازاریابی و عملیات روانی تفاوت های چشمگیری وجود دارد، اما فرایند زیربنایی این دو که همان فروش محصول یا خدمت به بازار مورد هدف میباشد، در هر دوی آنها یکسان است .
همچنین آنها دنبال کردن اهداف بلندمدت را بیشتر از اهداف کوتاه مدت توصیه 11 Armstrong میکنند: یک شرکت ، به ویژه شرکت پیشگام در بازار، باید یک استراتژی برای شروع کار خود اتخاذ کند که در راستای تثبیت موقعیت فرآورده موردنظر باشد و باید به این نکته آگاه باشد که استراتژی آغازین همانا نخستین مرحله طرح بازاریابی در چرخه عمر آن محصول موردنظر میباشد.
این مقام مسئول طرح ریزی نباید سعی در تغییر اهداف موردنظر افراد ذینفوذ داشته باشد، بلکه باید آنها را به گونه ای طرح ریزی و قالب بندی کند که با استفاده از عملیات روانی ، قابل دستیابی و حاصل نشدنی باشند.
مقایسه شرکت ها و عملیات روانی شرکت عملیات روانی سرمایه گذاران ، مدیران ، مقام فرماندهی ملی، افراد ذینفوذ مصرف کنندگان فرمانده نبرد، DOS،OGA استراتژی معطوف مشارکت دربازار، کسب سود، استراتژی ملی، استراتژی نظامی، به هدف رشد / بقای شرکت استراتژی اطلاعاتی استراتژی مبتنی بر استراتژی مصرف کننده ، استراتژی مبتنی مخاطب محور، دشمن محور، بازاریابی بر تحلیل رقبا، استراتژی مبتنی نظامیمحور بر فراورده مصرفی، صنعتی، تجاری، محصول امنیت ، دمکراسی، اهداف ملی خدماتی هزینه محور، تقاضامحور، رقابت آزادیمحور، امنیت محور، فرهنگ قیمت محور محور تبلیغات ، روابط عمومی، فروش نبرد اطلاعاتی، امور عمومی، ارتقا شخصی تعامل نظامی عرضه بیش ازتقاضا، تقاضا بیش کانال های اطلاعات نظامی، توزیع از عرضه بومی، طرف سوم نمودار ١-."