Abstract:
هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین به کارگیری فن آوری های اطلاعات و ارتباطات با کیفیت و اثربخشی آموزش می باشد. پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت کار توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی و از نظر زمان مقطعی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل ٥٩٥ نفر از مدیران ، معاونان و معلمان ١١٩ مدرسه و موسسه آموزشی مقاطع راهنمایی ، متوسطه و ابتدایی شهرستان لردگان می باشد که از بین آن ها ٢٣٣ نفر به روش نمونه گیری طبقه ای به صورت متناسب به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها و اطلاعات مورد نیاز تحقیق و شاخص های مورد نیاز از دو پرسشنامه شامل پرسشنامه فناوری اطلاعات و پرسشنامه کیفیت و اثربخش آموزشی بر اساس الگوی کرک پاتریک استفاده گردید. نتایج تحلیل حاصل از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون نشان داد، بین به کارگیری فن آوری های اطلاعات و ارتباطات با کیفیت و اثربخشی آموزش همبستگی معنی داری وجود دارد،
Machine summary:
آزمون t مربوط به ضرايب رگرسيون نيز در اين جدول براي متغير مستقل نشان داده شده است که اين مقدار براي اين متغير برابر ٠,٠٠٠ بوده و در نتيجه به کارگيري فن اوري اطلاعات و ارتباطات در کيفيت و اثربخشي آموزش دانش آموزان مؤثر است .
آزمون t مربوط به ضرايب رگرسيون نيـز در ايـن جدول براي متغير مستقل نشان داده شده است که اين مقدار براي اين متغير برابر ٠,٠٠٣ بوده و در نتيجـه بـه کـارگيري فـن آوري هاي اطلاعات و ارتباطات در ايجاد واکنش به يادگيري بيشتر در دانش آموزان مؤثر است اما ميزان ايـن تـاثيرات انـدک مي باشد.
آزمون t مربوط به ضرايب رگرسيون نيز در اين جدول براي متغير مستقل نشان داده شده است که اين مقدار براي اين متغير برابر ٠,٠٠٠ بوده و در نتيجه به کارگيري فن آوري هاي اطلاعات و ارتباطات در افزايش يادگيري دانش آموزان مؤثر است .
+١,٠٦٠= افزايش ميزان مهارت دانش آموزان فرضيه چهارم (جدول ١٣): شاخص کفايت مدل رابطه به کارگيري فن آوري هاي اطلاعات و ارتباطات و ارزشيابي آموزشي(نتايج آموزش ) ضريب همبستگي ضريب تعيين تعديل شده ضريب تعيين انحراف معيار خطا .
آزمون t مربوط به ضرايب رگرسيون نيز در اين جدول براي متغير مستقل نشان داده شده است که اين مقدار براي اين متغير برابر ٠,٠٤٠ بوده و در نتيجه سبک به کارگيري فن آوري هاي اطلاعات و ارتباطات در ارزشيابي آموزشي(نتايج آموزش ) مؤثر است .