Abstract:
در توانمندسازی کارکنان آزاد گذشته می شوند تا بتوانند هر مشکلی را حل کنند و عقاید خود را در مورد بهبود کارها به کارگیرند. در نتیجه، آنها فرا می گیرند چگونه خلاقیت خود را مورد استفاده قرار دهند، نوآوری کنند و در قبال فعالیت های خود مسئلیت بپذیرند.
Machine summary:
"بدین ترتیب،توانمندسازی،ارجگذاری به سهمی است که هر یک از افراد میتوانند در انجام امور داشته باشند تا بدین نحو ظرفیتهای بالقوه خود را که به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفتهاند،در اختیار سازمان بگذارند.
برخی از روشهایی را که مدیرین جدید میتواند برای توانمندسازی کارکنان بکار گیرد،به قرار زیرند: اول-مشخص کردن چشمانداز از آینده:وقتی دورنمای آینده روشن باشد و هر کس بداند که مقصد کجاست و شغل و کار او چه کمکی میتواند به دستیابی به هدف داشته باشد،طبیعتا کار خود را طوری تنظیم میکند و به انجام میرساند که بتواند در چارچوب مسیر تعیینشده حرکت نماید.
سیزدهم-پرسش راهحل:وقتی کارکنان مشکلی را با مدیر در میان میگذارند،مدیر باید راهحل را از آنها سؤال کند و بگوید که«به نظر شما چه راهحلی برای مشکل وجود دارد؟» بکار بردن این تدبیر موجب میشود تا کارکنان برای حل مشکلاتشان به مدیر متکی نباشند و در زمانی که مدیر حضور ندارد برای مشکلاتی بوجود میآید خود راه مناسب را پیدا کنند.
نوزدهم-تخصیص بودجه:وقتی کارکنان ایدهها و طرحهایی ارائه میکنند که امکان اجرا دارند لازم است مدیر بودجهای در اختیار آنان قرار دهد تا بتوانند عقاید و اندیشههای خود را پیرامون بهبود ارائه خدمات مورد اجرا بگذارند.
اثر دیگری که ابن نوع رفتار مدیریتی بر جای میگذارد،این است که کارکنان هیچگاه،پیشقدم نخواهند بود و قبل از هر چیز سعی خواهند کرد که همه اقدامات را با مدیر در میان بگذارند و طبیعتا وقتی موضوعی باید توسط ردههای بالاتر کنترل شود، کارها به کندی صورت خواهد پذیرفت."