Abstract:
در محیط پرتلاطم و رقابتی امروزء سازمانهایی در عرصهی رقابت پیشرو خواهند بود که در برآوردن نیازها و خواستههای
مشتریان گوی سبقت را از سایر رقبای بازار بربایند. ولی بدون تردید ایجاد رضایت در مشتریانء در وهلهی اول نیازمند شناخت
تعیین مشخصههای کیفی محصول چرخدستی خرید برای شرکت مهرآوه است. بهاین منظورء رویکرد ترکیبی گسترش کارکردهای
کیفیت و کارت امتیازی متوازن مورد استفاده قرار گرفته است. در مرحلهی نخست., نیازهای مشتریان, شناسایی و رتبهبندی شدهاست.
نمونه آماری این مرحله, ۹۵ نفر از مصرفکنندگان نهایی چرخدستی خرید بودهاند که از ۴ منطقه پرفروش شهر اصفهان انتخاب شدهاند.
در این مرحله, ۲۵ نیاز مشتری شناسایی و در سه گروه قیمت. زیبایی و عملکردء دستهبندی شدهاند که منظر مشتری کارت امتیازی
متوازن را تشکیل داده است. در مرحله بعدی, ارزیابی رقبا و تعیین جایگاه شرکت در هر یک از نیازهای مشتری صورت گرفته و با روش
فرایند تحلیل سلسله مراتبی رتبهبندی شدهاند. مرحله سوم, به شناسایی الزامات فنی اختصاص یافتهاست. نمونه آماری این مرحله ۳ نفر
از کارشناسان خبره شرکت بودهاند. در این مرحله ۲۴ الزام فنی برای تولید محصول شناسایی و پر اساس رویکرد کارت امتیازی متوازن
به سه منظر مالی. فرایندهای داخلی, و رشد و یادگیری, طبقهبندی شدهاند. در مرحله چهارم، ماتریس ارتباطات بین نیازهای مشتری و
الزامات فنی بهدست آمده است. نتایج این مرحله نشان میدهد چهار الزام فنی افزایش حجم تایرهاء استفاده از مواد نرم در اطراف تایرهاء
طراحی دستگیره متناسب و کاهش هزینه مواد اولیه مهم ترین مواردی است که باید در طراحی محصول مد نظر قرار گیرند. در مرحله
پایانی ، ماتریس همبستگی الزامات فنی نیز تکمیل شده و پیشنهادهایی برای طرح محصول ارئه شده است.