Abstract:
تبلیغ به عنوان کوششی به منفور برقراری ارتباطی متقاعدگرانهصرف نظر از حوزههای موضوعی پیام و اهداف اچتماعی که دنبال میکند. به عنوان مقولهای ارتباطی قابل بررسی است. ارتباط به عنوان فرایندی خاص و عام, به معنای انتقال آگاهیها، نظرات،عواطف، مهارتها و غیره با استفاده از نمادها میباشد. هنگامی که بحث ارتباط متقاعدگانه و تاثیرگذار مطرح میشود، میتوان آن را شامل طراحی هرپیامی دانست که به منظور شکل دادن، تقویت یا تغییر پاسخهای شناختی, عاطفی و رفتاری مخاطب طراحی شدهباشد. در حوزه تبلیغات تجاری، تمامی کوششها مستلزم ارتباط متقاعدگرانه اند زیر نفوذ و تاثیرگذاری بدون برقراری ارتباط تحقق نمی یابد. این تلاشها در تمامی زمینههای تبلیغات تجاری نظیر دین، سیاست ،بازرگانی, بهداشت و افزایش فرهنگ عمومی به چشم میخورد. لذابدیهی است به جهت گشودهشدن راه و کشف قانونمندیهای تبلیغ در قالب نظریهها، راهبردها و مدلهایی که چگونگی عملکرد و تاثیربخشی پیام تبلیغ را تبیین میکند، پژوهشهای جامع و کاملی باید صورت گیرد. پدینمنظور در اپن پژوهش سعی
گردیده پس ازارائه مفاهیم و معانی مختلف تجاری و عملکردهای آن مورد بررسی قرارگیرند و سپس در زمینه پیوند بین ارتباطات تاثیرگذار و متقاعدگرانه در حوزة تبلیغات تجاری مطالبی مطرح گردند. بدین ترتیب میتوان دریافت که جهت دستیایی به تبلیغی موفق و تاثیرگذار میبایست شیوهای برقراری ارتباطی موثر را دریافت و پس از بکارگیری این روشهاست که میتوان تکرش مخاطب را درون ساخته به تبلیغ به عنوان پدیدهای زیرینایی تکیه نمود. روش مطالعه در این نوشتار تاریخی و شیوه جمعآوری اطلاعات، اسنادی براساس مطالعة کتابخانهای بوده است.