Abstract:
این پژوهش با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر در پرورش و توانمندسازی بهینه کارکنان پست بانک با استفاده از
کارت امتیاز متوازن انجام شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش بر حسب هدف از نوع کاربردی و از نظر گردآوری
دادهها توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان شعب بانک ملی شهر سبزوار
می باشد که شامل ۸۶۰ نفر هستند. جهت نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای استفاده شده است حجم نمونه بر
اساس فرمول ۲۷۰ نفر مدبران وکارشناسان ستادی وشعب به دست آمد. ابزار مورد استفاده دراین پژوهش برشنتامه BSC ویزژه ارزیابی عملکرد سازمانها است که توسط شرکت پارس مدیر(۱۳۹۲) طراحی و هنجاریابی شده است در این پایان
نامه از روشهای آمار توصیفی و استنباطی جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد که در تحلیل توصیفی از جداول توزیع
فراوانی، نمودارهاء میانگین، دامنه تغییرات و ... استفاده میشود و در تحلیل استنباطی از آزمون آ به کمک نرم افزار spss20
استفاده شد. نتایج نشان می دهد کلیه منظرهای کارت امتیاز متوازن در پرورش و توانمندسازی بهینه کارکنان بانک ملی تاثیر
دارند منظر رشد و یادگیری با ۰/۶۰۸ دارای بیشترین تااثیر پس از آن منظر مالی با ۰/۵۸۳ : ci و پس از آن منظر
فرآیندهای داخلی با ۰/۵۶۳ :ciو منظر مشتریان با با ۰/۵۳۲ :اciدارای پایینترین تاثیر است.
Machine summary:
شناسايي و اولويت بندي عوامل مؤثر در پرورش و توانمندسازي بهينه کارکنان بانک ملي با استفاده از کارت امتياز متوازن (مورد: کارکنان بانک ملي سبزوار) مهري برجسته ١ و مصطفي عاشوري کاخکي ٢ ١ کارشناس ارشد مديريت دولتي و منابع انساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد Barjastehm1@mums.
آزمون سؤال اول : عوامل مؤثر در پرورش و توانمندسازي بهينه کارکنان بانک ملي در منظر رشد و يادگيري با روش کارت امتياز متوازن بر اساس اولويت کدام ها هستند؟ براي بررسي سؤال از سؤالات ٣٠-١٦ پرسشنامه تأثير کارت امتياز متوازن در پرورش و توانمند سازي بهينه کارکنان بانک ملي استفاده شده است و اين سؤال با استفاده از آزمون t تک نمونه اي مورد آزمون قرار گرفته است .
آزمون سؤال دوم : عوامل مؤثر در پرورش و توانمند سازي بهينه کارکنان بانک ملي در منظر مشتريان با روش کارت امتياز متوازن بر اساس اولويت کدام ها هستند؟ براي بررسي سؤال از سؤالات ٥٩-٤٦ پرسشنامه تأثير کارت امتياز متوازن در پرورش و توانمند سازي بهينه کارکنان بانک ملي استفاده شده است و اين سؤال با استفاده از آزمون t تک نمونه اي مورد آزمون قرار گرفته است .
200 آزمون سؤال سوم : عوامل مؤثر در پرورش و توانمند سازي بهينه کارکنان بانک ملي در منظر فرآيند هاي داخلي با روش کارت امتياز متوازن بر اساس اولويت کدام ها هستند؟ براي بررسي سؤال از سؤالات ٤٥-٣١ پرسشنامه تأثير کارت امتياز متوازن در پرورش و توانمند سازي بهينه کارکنان بانک ملي استفاده شده است و اين سؤال با استفاده از آزمون t تک نمونه اي مورد آزمون قرار گرفته است .