Abstract:
یکی از زیرساختارهای اساسی برای توسعه شرکت ها در نظر گرفتن بازارهای بالقوه و نهایتا تعیین بازار هدف می باشد که با شناسایی نیازهای دقیق بتوان نسبت به توسعه اقدام نمود بنابر موضوع مطروحه، با استفاده از روش تحلیل کیفی مقالات مرتبط با موضوع از سال 2016 تا 2019 و هم چنین از سال 1390 تا 1398 مورد بررسی قرار گرفته شده است و با به کارگیری نرم افزار مکس کیو دی ای به تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا متغیرهای شناسایی شده شامل برنامه ریزی، تبلیغات، توسعه، آمیخته بازار، ویژگی های بازار و بازاریابی می باشد و کدهای شناسایی شده به تعداد 302 است که
) تعداد هر متغیر برنامه ریزی(13)، توسعه (19)، تبلیغات (15)، آمیخته بازار (35)، ویژگی های بازار (87)، بازاریابی (133) می باشد
Machine summary:
com@Zahrarahimi٩٤٠ چکيده يکي از زيرساختارهاي اساسي براي توسعه شرکت ها در نظر گرفتن بازارهاي بالقوه و نهايتا تعيين بازار هدف مي باشد که با شناسايي نيازهاي دقيق بتوان نسبت به توسعه اقدام نمود بنابر٢م٨و٠ض٥و-ع ٧م٤ط٢رو:حNه SSباI استفاده از روش تحليل کيفي مقالات مرتبط با موضوع از سال ٢٠١٦ تا ٢٠١٩ و هم چنين از سال com١٣٩٠.
توصيه برخي از محققين بازاريابي و تجارت بين المللي به شرکت هاي فعال ، تبعيت از يک راهکار يکپارچه جهاني و پرهيز از انطباق با بازارهاي محلي ميباشد مطابق نظر لويت ١ براي موفقيت در عرصه مديريت بازارهاي بين المللي، بنگاه ها ناچارند از «تفاوت هاي ظاهري منطقه اي و ملي چشم پوشي کرده و بياموزند تا چنان عمل کنند که گويا جهان ، بازار بزرگ واحديست » بازارهاي جهاني بايستي تلاش نمايند تا محصول کاملا استاندارد (استراتژي کاملا استانداردسازي شده اي را با به کارگيري راهکار يکسان در همه جهان به فروش برسانند(رضايي،١٣٩٦: ٦٠) بازارهاي جديد ميبايست بر مبناي توسعه تکنولوژي، محصول و تبليغات به علاوه تجزيه و تحليل بازار مورد ارزيابي چندجانبه قرار گرفته شوند.
(p٥,٢٠١٩,Saad) از اين رو در نظر گرفتن نوع ارتباطات بين سازماني و نحوه تجارت و همچنين شناسايي نقاط قوت و ضعف اقتصادي محيط مقصد براي بازارهاي بالقوه از جمله ابعادي است که بر نوع بازاريابي تأثيرگذار ميباشد (٦.