Abstract:
پژوهش حاضر با این هدف که آموزش جنسی بر عهده چه فرد، افراد، ارگان یا سازمانی است، بایدانجام گردد. پژوهش از نوع توصیفی بوده و نحوه جمعآوری اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانهای (اطلاعات و مدارک موجود) و میدانی بوده است. در خصوص غریزه جنسی افراط و تفریطهایی ازجمله کنار گذاری کامل این غریزه تا آزاد گذاری کامل مطرح بوده است. ازنظر اسلام غریزه جنسی نهتنها با معنویت و روحانیت منافات ندارد، بلکه جزء خلق و خوی انبیاست. بنابراین چون یک نیاز میباشد، مستلزم توجه و آموزش ویژه است. اما این توجه و آموزشها است. اما این توجه و آموزش ویژه از طرف چه فرد، افراد، ارگان یا سازمانی باشد، بهتر است؟ نتایج این پژوهش حاکی است: معلمان به علت داشتن رابطه عاطفی همیشگی و غیرقابلانکار با دانشآموز، مخصوصا در مقاطع ابتدایی توانایی بالقوهای برای تبدیل شدن به منبعی قابل اعتماد، جهت ارائه اطلاعات و تربیت جنسی به کودکان و پایگاهی امن برای کودکان آسیبدیده هستند.
The purpose of this study is to determine what sex, who, individuals, organs or organizations is responsible for
sex education. The research was descriptive and the way of collecting information was through library studies
(available information and documents) and field research. Sexual instincts and excesses ranged from complete
abandonment to complete liberation. For Islam, sexual instincts are not only incompatible with spirituality and
spirituality, but are also part of the prophets' temperament. Therefore, as it is a need, it requires special attention
and training. But this is attention and training. But what kind of special attention and training is best for who,
person, organ, or organization? The results of this study suggest: Teachers have a potential for turning into a
reliable source of information and sexual education for children and a safe base for children with harm because
of their perpetual and undeniable emotional relationship with the student, especially in elementary school.
Machine summary:
اما این توجه و آموزش ویژه از طرف چه فرد، افراد، ارگان یا سازمانی باشد، بهتر است؟ نتایج این پژوهش حاکی است: معلمان به علت داشتن رابطه عاطفی همیشگی و غیرقابلانکار با دانشآموز، مخصوصاً در مقاطع ابتدایی توانایی بالقوهای برای تبدیل شدن به منبعی قابل اعتماد، جهت ارائه اطلاعات و تربیت جنسی به کودکان و پایگاهی امن برای کودکان آسیبدیده هستند.
تعرض یا آسیب جنسی چیست؟ واژه آسیب در لغت به معنی آزار (گزند) (رنج) صدمه زیادی خسارت ضربه و ضرر آمده است ضرر نیز به معنی ضد نفع است و در اصطلاح فقهی آسیب خسارت و ضرر یاد میشود که بحث گسترده آن ازجمله حرمت و مسئولیت در قالب قاعده لاضرر و لاضرار بیان شده است (9) نمونه واضح آن آیه (۲۳) سوره بقره است یعنی پدر و مادر حق نظر دادن به کودک را دارند یعنی در واقع از جانب والدین در تربیت جسمی و روحی کودک را شامل می شود و آنها را مورد نهی قرار می دهد (10) از این رو غفلت و اهمال در تربیت کودکان میتواند دربردارنده زیان ها و خسارتهایی باشد که زندگی فردی و اجتماعی شان را تحت تاثیر قرار می دهد به گونه ای که برخی از این زیان ها و خسارت ها به دنبال انحراف و ناهنجاریهای جنسی حادثه میشود و به آنها آسیب جنسی اطلاق میشود و سپس به هر تمایل جنسی غیر طبیعی و انحرافی که به شیوهای به سلامت جسمی روانی معنوی و اجتماعی فردآسیب برساند و او را از تعالی و رشد انسانی بازدارنده جاری جنسی می گویند.