Abstract:
هدف این پژوهش, مطالعه ارتباط بین سرمایه اجتماعی وابعاد آن (شناختی» ارتباطی وساختاری) با کارآفرینی
سازمانی از دیدگاه مدیران مدارس شهرستان ساوه است. جامعه ی آماری پژوهش شامل تمامی مدیران و معاونین
دبیرستانهای شهرستان ساوه بود که بر اساس جدول مورگان ۱۲۹ نفرء به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب
شدند. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی وکار آفرینی سازمانی بود. ضریب آلفای
کرونباخ به دست آمده برای پرسشنامه سرمایه اجتماعی /۰/۸۱ وبرای کارآفرینی سازمانی /۰/۷۸ گزارش شد. داده
های گردآوری شده به کمک روشهای آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف استاندارد و آمار استنباطی همچون:
آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره ( روش گام به گام ) مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج به
دست آمده نشان داده است که بین سرمایه اجتماعی(بعد ساختاری,» ارتباطی, شناختی) با کارآفرینی سازمانی رابطه
مثبت معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر با افزایش سرمایه اجتماعی . کارآفرینی سازمانی نیز افزایش می یابد.