Abstract:
در دهههای اخیر، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی به طور گستردهای به استفاده از سیستمهای مدیریت یادگیری روی آوردهاند. برخلاف نقش مهم سیستم مدیریت یادگیری در محیطهای آموزشی، اکثر تحقیقات بر روی پذیرش اولیه این فناوری تمرکز نموده و تلاش اندکی در خصوص بررسی عوامل مؤثر بر قصد استفاده مستمر از سیستم مدیریت یادگیری انجام شده است. از اینرو، هدف مطالعه حاضر، پیشنهاد یک مدل یکپارچه، بر مبنای تئوری انتظار-تائید، مدل پذیرش فناوری و لذت درک شده (ارزش مربوط به لذت و خوشی) تعریف شده است. مدل ارائه شده با استفاده از دادههای آماری جمعآوری شده از 99 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی مهر البرز در تهران با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی مورد آزمون قرار گرفته است. یافتههای حاصل از تحقیق نشان میدهد که سودمندی درک شده تاثیرگذارترین عامل بر روی قصد استفاده مستمر دانشجویان از سیستم مدیریت یادگیری است. همچنین، نتایج به دست آمده حاکی از آن است که نگرش دانشجویان نسبت به سیستم مدیریت یادگیری و سطح رضایت آنها تأثیر معنی داری بر روی قصد استفاده مستمر ندارد.
Implementing enterprise resource planning (ERP) projects needs relatively high amount of investment costs. Due to the high failure rates, these projects face real challenges and risks. Studies reveal that rapid implementation aids of these projects has not been evaluated, consequently lots of expenses have been imposed to organizations due to the failures. On the other hand the failures have been caused to increasing in market risk and also managers and investors pessimism about the projects. This study has evaluated the effects of business process reengineering (BPR) process on ERP systems implementation goals and their anticipated benefits. The statistical review in this study based on information extracted from organizations that had been implemented the ERP systems, reveals that there is a positive relationship between implementing BPR process and gaining more benefits from ERP systems.
Machine summary:
Understanding information systems continuance: an expectation-confirmation model.
The Role of Perceived System Quality as Educators’ Motivation to Continue E-learning System Use. AIS Transactions on Human-Computer Interaction, 4(1), 25-43.
An empirical investigation of mobile data service continuance: Incorporating the theory of planned behavior into the expectation–confirmation model.
Theory of planning behavior (TPB) and customer satisfaction in the continued use of e-service: An integrated model.
Factors influencing continuance intention to use social network sites: The Facebook case.
An expectation-confirmation model of continuance intention to use mobile instant messaging.
The effects of post-adoption beliefs on the expectation-confirmation model for information technology continuance.
Lee 4Cigdem 5Topcu 6interactive V 7Ozkan 8Koseler 9Zhang 10Learning echnology tandardCommittee 11Ngai 12Poon 13Chan 14LearningManagement ystem 15McGill 16Klobas 17Van aai 18Schepers 19task-technology it TTF) 20information ystem IS) 21DeLone 22McLean 23ease f se 24perceived sefulness 25Ngai 26TechnologyAcceptanceModel 27Lee 28Bhattacherjee 29expectation-confirmation heory ECT) 30Perols 31Sanford 32cloud omputing 33Ratten 34 tone 35 aker-Eveleth 36 sability 37mobile nstantmessaging MIM) 38Oghuma 39 ibaque-Saenz 40Wong 41 hang 42 ocial etwork tes SNS) 43Mouakket 44 øe 45Gulbrandsen 46 ørebø 47 iu 48 sai 49 edonic 50Anderson 51 ullivan 52Kwon 53Wen 54 echnology cceptancemodel TAM) 55 heory f easonedAction TRA) 56 ishbein 57Ajzen 58 rown 59 iao 60Davis 61 abi 62Yoon 63 olland 64Attitude 65Al-Debei 66 erceived njoyment 67 hilders 68 hong 69Kim 70theory f lanned ehavior 71expectation isconfirmationmodel 72Islam 73Al-Somali 74Siamagka 75B2B 76Van erHeijden 77Partial east quares PLS) 78Ringle 79Wende 80Will 81Marcoulides 82Saunders 83Nunnally 84Fornell 85Larcker 86Hair 87VarianceAccounted or VAF) 88Gamification