Abstract:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین هوش فرهنگی و مدیریت بازاریابی در فروش محصولات، خدمات شرکت های شهرک صنعتی شیراز می باشد محصول یا خدمتی که در یک شرکت طراحی و تولید می شود، شاید در ۱۰ سال کشور دیگر تولید شود و در بیش ازحد کشور به فروش برسد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی است و ازآنجایی که محقق به دنبال بررسی رابطه بین دو مولفه است این پژوهش از نوع تحقیق های همبستگی است. در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه و انتخاب ۴۰ مدیر که نسبت به بقیه با برند معروف تر بودند به عنوان جامعه و بر اساس جدول مورگان ۳۶ نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد آزمون قرار گرفتند و با استفاده از پرسشنامه و توزیع آن بین ۳۶ مدیر شرکت های شهرک صنعتی شیراز دریافتیم که هوش فرهنگی و ابعاد چهارگانه آن با مدیریت بازاریابی درفروش محصولات و خدمات این مجموعه به ترتیب با ضریب پیرسون قابل قبول و نرم افزار SPSS، ۸۵۰/۰، ۷۳۲/۰، ۶۸۳/۰، ۸۴۱/۰، ۸۹۰/۰ رابطه معناداری دارند.
Machine summary:
در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه و انتخاب 40 مدیر که نسبت به بقیه با برند معروفتر بودند بهعنوان جامعه و بر اساس جدول مورگان 36 نفر بهعنوان نمونه و به روش نمونهگیری تصادفی ساده مورد آزمون قرار گرفتند و با استفاده از پرسشنامه و توزیع آن بین 36 مدیر شرکتهای شهرک صنعتی شیراز دریافتیم که هوش فرهنگی و ابعاد چهارگانه آن با مدیریت بازاریابی درفروش محصولات و خدمات این مجموعه به ترتیب با ضریب پیرسون قابلقبول و نرمافزار SPSS، 850/0، 732/0، 683/0، 841/0، 890/0 رابطه معناداری دارند.
رابطه بین هوش فرهنگی و مدیریت بازاریابی درفروش محصولات و خدمات شرکتهای شهرک صنعتی شیراز چگونه است؟ Philip Kotler با توجه به تنوع گسترده محیطهای کاری، مدیریت فروش و بازاریابان مؤثر سازمانها با چالشهای فراوانی روبرو شدهاند سازمانها و مراکز فروش و بازاریابی به دنبال رقابت در بازار جهانی هستند ضمن اینکه انفجار اطلاعات و توسعه فناوری و تعداد فرهنگها نیز برای آنها چالشبرانگیز شده است در این میان بهبود روابط در عرصه تجاری، افزایش سهم بازار و مطرحشدن بهعنوان یک مدیر فروش و یک بازاریاب موفق نیز جزو نمونههای مدیران امروز است.
جدول 5 ضریب همبستگی پیرسون برای عامل رفتاری و مدیریت بازاریابی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} نتیجهگیری: یافتههای پژوهش حاکی از آن است که بین هوش فرهنگی و تمامی ابعادش با مدیریت بازاریابی در فروش محصولات و خدمات شرکتهای شهرک صنعتی شیراز رابطه معناداری با ضریب قابلقبول پیرسون وجود دارد.
یافتههای پژوهش حاکی از آن است که بین هوش فرهنگی و مدیریت بازاریابی درفروش محصولات و خدمات شرکتهای شهرک صنعتی شیراز رابطه معناداری وجود دارد.