Abstract:
اکثرکشورهای جهان شرایط جدید و پیش بینی نشده ای را تجربه می کنند که ناشی از بیماری واگیردار کوئید 19 می باشد. با توجه به اینکه آموزش در تمامی کشورها جزء فعالیت های روزانه ی میلیون ها دانش آموز، معلم و والدین می باشد، از شرایط موجود آسیب دیده و میلیاردها دانش آموز و میلیون ها معلم تحت تاثیر تعطیلی مدارس و دیگر محدودیت ها قرار گرفته-اند. مقامات آموزش و پرورش در همه ی کشورها تلاش می کنند نیازهای آموزشی دانش آموزان را با استفاده از پرتال های برخط و آموزش از راه دور رفع کنند. در این تحقیق، پژوهشگر به بررسی راه کارهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ایران برای انجام خدمات آموزشی و برطرف کردن نیازهای جامعه از طریق تولیدات موسسات آموزشی در دوران کوئید 19، پرداخته است. وزارت آموزش و پرورش ایران، با تعطیل شدن مدارس در حوزه ی آموزش از راه دور تصمیم گرفت دوره های آموزشی را از طریق شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) به دانش آموزان و معلمان ارائه دهد وجهت دایر کردن سیستم آموزشی از راه دور به همکاری با رادیو و تلویزیون پرداخت. همچنین جهت برطرف کردن نیازهای دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار با همکاری خیرین و کمک های مردمی، بسیج و کمیته ی امداد امام خمینی (ره) اقدام به تهیه تبلت، گوشی و سیم کارت های رایگان برای این دانش آموزان نمود.
Machine summary:
در این تحقیق، پژوهشگر به بررسی راهکارهای آموزشیِ وزارت آموزش و پرورش در ایران برای انجام خدمات آموزشی و برطرف کردن نیازهای جامعه از طریق تولیدات موسسات آموزشی در دوران کوئید 19، پرداخته است.
وزارت آموزش و پرورش ایران، با تعطیل شدن مدارس در حوزهی آموزش از راه دور تصمیم گرفت دورههای آموزشی را از طریق شبکه آموزشیِ دانش آموزی (شاد) به دانش آموزان و معلمان ارائه دهد وجهت دایر کردن سیستم آموزشی از راه دور به همکاری با رادیو و تلویزیون پرداخت.
در این شرایط، آموزش به مثابه یکی از فعالیت های اصلی میلیون ها دانش آموز، معلم و والدین در سراسر جهان به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و در اکثرِ کشورهای جهان مدارس تعطیل شده و آموزش ها از طریق پلتفورم های آموزش از راه دور ارائه می شوند.
وزارت آموزش و پرورش در حوزهی آموزش از راه دور تصمیم گرفت دورههای آموزشی را از طریق شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) به دانش آموزان و معلمان ارائه دهد.
با اینکه آموزش از راه دور در این شرایط بهترین گزینه برای آموزش می باشد اما با توجه به نابرابری هایِ اقتصادی، اجتماعی و نابرابری های آموزشی در زمینه های دیگر، این روش خطر افزایشِ بی عدالتی آموزشی را به همراه دارد؛ و از طرفی توجه به این موضوع که مناطق محروم کشور در این شرایط، وضعیتِ حادتری را نسبت به مناطقِ دیگر تجربه می کنند؛ لازم است که سیاست گذاران این تفاوتها را میان گروه های مختلفِ دانش آموزان در نظر بگیرند.
Retrieved from oom/detail/30-01-2020- statement-on-the second-meeting-of-the-international-healthregulations-(2005)-emergency-committee regarding-the outbreak-of novel-coronavirus-(2019-ncov).