Abstract:
در دنياي امروز، مديريت خوب لزوماً به معناي مد يريت خوب استراتژيک است . برخوردار ي از بينش استراتژ يک در رويارويي با مقوله مديريت و فراگيري آن كه چگونه مي توان ابزار تجزيه و تحليل استراتژيک را در تنظيم و بر اجراي استراتژي به كار گرفت، مديران را با چشم اندازهاي جديدي براي رهبري سازمان هاي خود مواجه مي سازد. مسائل مربوط به حركات استراتژيک جديد و پياده كردن صحيح آنها در داخل سازما ن ها، اولويت هاي مهمي را در دستور كار مديران به خود اختصاص مي دهد. تجزيه و تحليل استراتژيک رسمي و مرور سالانه استراتژي از جمله فعاليت هاي استاندارد در اغلب شركت هايي است كه مديران حرفه اي آنها را اداره مي كنند. در حال حاضر بخش چشمگيري از ادبيات نوين مديريت را مفاهيم استراتژ يک ، تفكر استراتژيک، روشهاي تجزيه و تحليل استراتژيک و ديگر مباحث مربوط به سازگار كردن عملي ات داخلي موسسه به نيازمندي هاي استراتژيک، تشكيل مي دهد .
In today's world, good management necessarily means good strategic fashion. Facing strategy one
in the face of management and learning how to use strategic analysis tools in setting up and
implementing the strategy, managers are faced with new perspectives for leadership of their
organizations. Issues related to new strategic changes and proper implementation of them within the
mechanisms are important priorities in the managers' agenda. Formal strategic analysis and annual
strategic review are among the standard activities in most companies run by professional managers.
Currently, a significant part of the new literature of management is the concept of strategy 1,
strategic thinking, methods of strategic analysis and other topics related to the internal adaptation of
the institute to strategic needs.