Abstract:
شواهد و قرائن تجربی حاکی از آن است که توزیع عایدات حسابداری نشانگر انکسارها است. مدیران
عایدتیها را به گونهای مدیریت میکنند که اهداف از پیش تعیین شده بیرونی را براورده سازند، بعنوان
مثال جلوگیری از زیان، اجتناب از کاهش در آمدها و براورده ساختن پیشبینیها و انتظارات تحقیق گران.
این مسئله معما برانگیز میشود زیرا جبران مدیران با اهداف از پیش تعیین شده از این نوع ظاهرا هموار
است در این تحقیق یک مدل نظری بازی که توصیف کننده این پدیده میباشد را پیشنهاد مینماییم در این
مدل، سرمایه گذاران که دارای توقعات و پیشبینیهای رفتار دستکاری توسط مدیر میباشند را تشکیل
میدهند باتوجه به این پیشبینیها و انتظارات، بهترین پاسخ مدیر انجام و براورده ساختن پیشبینیها و
توقعات سرمایه گذاران میباشد که بدنبال آن در روند توزیع عایدات گزارش شده انقطاع پیش میآید.
مدل مطرح شده در این تحقیق چند پیش بینی تجربی جدید را در خصوص وجود انکسارء اندازهی آن و
موقعیت مکانی آن در رابطه با توزیع عایدات حسابداری را ارائه مینماید.
Machine summary:
اين مسئله معما برانگيز ميشود زيرا جبران مديران با اهداف از پيش تعيين شده از اين نوع ظاهرا هموار است در اين تحقيق يک مدل نظري بازي که توصيف کننده اين پديده ميباشد را پيشنهاد مينماييم در اين مدل ، سرمايه گذاران که داراي توقعات و پيش بينيهاي رفتار دستکاري توسط مدير ميباشند را تشکيل ميدهند باتوجه به اين پيش بينيها و انتظارات ، بهترين پاسخ مدير انجام و براورده ساختن پيش بينيها و توقعات سرمايه گذاران ميباشد که بدنبال آن در روند توزيع عايدات گزارش شده انقطاع پيش ميآيد.
اين عدم پيوستگي حاصل خود را بصورت يک انکسار در توزيع عايدات حسابداري بطور تقريبا پايين تر از سطوح از پيش تعيين شده نشان ميدهد – سود صفر، عايدات حسابداري سال قبل و پيش بينيهاي اجماعي تحقيق گران اين پديده دو سوال معما برانگيز را در پي دارد: چرا عايدات حسابداري انکسار را نشان ميدهند؟ آيا اين پديده پيامد تنظيم رفتار ميباشد يا مي توان با استفاده از استدلال منطقي ان را تشريح نمود؟ مديران چگونه اين عايدات را مديريت مينمايند تا از کاهش عايدات و زيان ها جلوگيري نموده و در عين حال توقعات و انتظارات تحليلگران را براورده سازند؟ بطور خاص ، کدام مسائل و ملاحظات موقتي در نظر مديران ميباشند؟ رابطه ي بين انعطاف پذيري مديريت در برهه ي زماني خاص و توانايي براورده ساختن اين اهداف کدامند؟ آيا مديران از تعهدات يا اقدامات واقعي در راستاي براورده ساختن اين اهداف استفاده مينمايند؟ کدام تعهدات براي مديريت عايدات استفاده ميشوند؟ پاسخ هاي موجود براي سوال اول مبتني بر استدلال هاي رفتاري چه در خصوص مطلوبيت سرمايه گذار و چه درخصوص پردازش اطلاعات رفتاري ميباشند.