Abstract:
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر بازیهای تخصصی در پرورش هوش های چندگانه
دانش آموزان 12 تا 14 سال بود. روش پژوهش کمی و از نوع شبه آزمایشی است. بدین
منظور از بین دانشآموزان دختر 12 تا 14 سال شهرستان اسلامشهر در سال تحصیلی
98-97 و تعداد 35 نفر به عنوان نمونه بصورت در دسترس انتخاب شدند. جمع آوری
اطلاعات نیز به صورت در دسترس انتخاب شد؛ آزمون هوش چندگانه گاردنر به عنوان
آزمون پژوهش استفاده شده سپس داده های به دست آمده با روش آماری آزمون
t همبسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج بدست آمده نمره sig برابر
0,031گردید که کوچکتر از سطح معناداری 0,05می باشد(P>0/05)لذا فرض صفر
رد شد و این بدان معنا است که بازیهای تخصصی در پرورش هوش چندگانه دانش-
آموزان تاثیر مثبت و رابطه معنادار است.
Machine summary:
با توجه به آنچه ذکر شده است ، اين سؤال مطرح گرديد که آيا بازيهاي تخصصي در تشخيص و پرورش هوش هاي چندگانه دانش آموزان دختر ١٢ تا ١٤ سال تأثير دارد؟ پژوهش هاي مختلفي نيز اثربخشي آموزش از طريق هوش چندگانه را مورد توجه قرار داده اند.
با توجه به جدول شماره ٦، سطح معناداري ٠/٩٤٧ بدست آمده است که اين مقدار از سطح معناداري ٠,٠٥ بزرگ تر ميباشد و فرضيه صفر H٠ تاييد شده و فرضيه خلاف رد ميگردد، بنابراين بين بازيهاي تخصصي و هوش منطقي_ رياضي رابطه معنادار وجود ندارد.
طبق جدول شماره ٦ سطح معناداري در اين آزمون ٠/٣٩٤ بدست آمده است که اين مقدار از سطح معناداري ٠,٠٥ بزرگ تر ميباشد و فرضيه صفر H٠ تاييد شده و فرضيه خلاف رد ميگردد، بنابراين بين بازيهاي تخصصي و هوش درون فردي رابطه معنادار وجود ندارد.
در جدول شماره ٦ سطح معناداري در اين آزمون ٠/١٥٢ بدست آمده است که اين مقدار از سطح معناداري ٠,٠٥ بزرگ تر ميباشد و فرضيه صفر H٠ تاييد شده و فرضيه خلاف رد ميگردد، بنابراين بين بازيهاي تخصصي و هوش ميان فردي رابطه معنادار وجود ندارد.
با توجه به جدول شماره ٦ سطح معناداري در اين آزمون ٠/١٣٥ بدست آمده است که اين مقدار از سطح معناداري ٠,٠٥ بزرگ تر ميباشد و فرضيه صفر H٠ تاييد شده و فرضيه خلاف رد ميگردد، بنابراين بين بازيهاي تخصصي و هوش هستيگرا_ طبيعت گرا رابطه معنادار وجود ندارد.