Abstract:
هدف:بررسی تاثیر شخصی سازی و انگیزه لذت جویانه بر اجزای شناختی و احساسی تجربه مشتری بوده است.
روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری کاربران سایت نظرسنجی یو چک که از فروشگاه اینترنتی بلج خرید داشته اند که تعداد آنها نامعین است که حجم نمونه ۳۸۴ نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار۲۴ SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS۲ Smart استفادهشده است.
یافته ها: شخصی سازی و انگیزه لذت طلبانه در ایجاد تجربیات مشتری و وفاداری در خرده فروشی آنلاین بلج تاثیر مثبت و معنی دارد دارد. یافته ها مرتبط با آزمون فرضیه ها تایید کننده روابط مثبت شخصی سازی و انگیزش لذت بر اجزای شناختی و احساسی تجربه مشتری و همچنین تاثیرات مثبت تجربه مشتری بر وفاداری است.
نتیجه گیری: نتایج بهدستآمده از این تحقیق بیانگر این است که تمام فرضیه های تایید کننده روابط مثبت شخصی سازی پشتیبانی می کنند . نتایج این مطالعه بینش نظری و مدیریتی را برای بهبود تجربه و وفاداری مشتری فراهم می کند.
Machine summary:
از این رو این تحقیق در پی پاسخگویی به این سوال اصلی است که : نقش شناخت احساس مشتری و شناخت تجربه مشتری در تاثیر گذاری شخص سازی و انگیزه لذت جویانه بر تیلیعات دهان به دهان الکترونیکی و قصد خرید مجدد چگونه است؟ ادبیات و بیشینه پژوهش مطالعاتتجربه مشتری به عنوان پاسخ درونی و ذهنی مصرف کننده به هرگونه تماس مستقیم یا غیرمستقیم با یک شرکت تعریف می شود.
2018) یافته ها ،این تحقیق می تواند تاثیر جدی بر روی شیوه های خرده فروشی الیار داشته باشد از این جهت که می تواند باعث افزایش دانش و درک خرده فروشی انلاین از شناخت احساس مشتری و شناخت تجربه مشتری ، شخص سازی و انگیزه لذت جویانه ، تیلیعات دهان به دهان الکترونیکی که این مولفه ها تاثیر جدی بر قصد خرید مجدد مشتریان دارند در اتباط با مطالعات نزدیک به موضوع تحقیق می تواند مطالعات:ـ حمزه پور و دیگران ، (1399) در مقاله ای با عنوان تاثیر تجربه شناختی و عاطفی بر قصد خرید " نتایج نشان می دهد که تجربه شناختی و عاطفی بر قصد خرید تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
با تجزیه و تحلیل و بررسی انواع مدلهای ارائه شده در حوزه مبنانی نظری تحقیق) Tyrvainen, Karjaluoto and Saarijarvi, (2020 بدلیل جامعیت و در برداشتن کلیه متغیرهای تحقیق و نزدیکی به اهداف اصلی تحقیق “تاثیر شخص سازی و انگیزه لذت جویانه بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی و قصد خرید مجدد با نقش میانجی شناخت احساس مشتری و شناخت تجربه مشتری “از مقاله نامبردگان اقتباس گردید است.