Abstract:
با اینکه دغدغه اصلی کشورها و دولت ها برقراری عدالت آموزشی و گسترش فرصتهای آموزشی برای همه دانشجویان و به تعبیری بهتر پاسخگو نمودن آموزش است، اما این آموزشها نتوانسته است دانشجویان را برای دنیای واقعی آماده کند. اکوسیستم حاکم بر نظام آموزشی حاضر در حال تجربه سکانسهایی چالش برانگیز است. نظام های آموزشی باید بتوانند پاردایم جدیدی ایجاد کنند و بدون توجه به محدودیتها و بحرانها، برای همگان خدمات ارائه کنند. نظام آموزشی باید با استقرار و پیادهسازی پارادایمی جدید موجب تقویت و توسعه آن بعنوان یک نظام سرمایهای از نیروهای انسانی ماهر شود و برای جامعه آموزشی خلق ارزش و ثروت نماید. باید پارادایم وضع موجود که در برابر تغییر مقاومت می کند را شکسته، به بـازنگری جامع و انطباق محتوی آموزشی مقاطع مختلف با تحولات و پیشرفتهای علمی دنیا و سـازگاری آن بـا نیازهـای مخاطبان بپردازد تا میزان تابآوری در مقابل بحران ها را بالا برده؛ به سمت خلق آینده مطلوب، محتمل و باورپذیر حرکت کند.
Although the main concern of countries and governments is to establish educational justice and expand educational opportunities for all students, and in a better sense, to respond to education, but this education has not been able to prepare students for the real world. The current education ecosystem is experiencing challenging. Education systems must be able to create a new paradigm and provide services to all, regardless of constraints or crises. The educational system should establish and implement a new paradigm to strengthen and develop it as a system of skilled man and create value and wealth for the educational community. It must break the existing paradigm which resists versus change, review comprehensively and adapt the educational content of different sections based on scientific developments in the world and the needs of the audience to be able to increase resilience to crises; Move towards creating a desirable, probable and believable future.