Abstract:
هدف این مقاله بررسی و ارائه گرایشها و پیشرفتهای فعلی در زمینه ادراکات مدیران از اعتماد و مدیریت تغییر در یک دوره از تغییرات سازمانی استراتژیک میباشد. یک مجموعه ی ۱۲۶ نفری از کارمندان مدیریتی (مدیران ارتباطات، مدیران عملیاتی، مدیران کنترل کیفیت، مدیران ایمنی و مدیران اداری) که در سازمانهای مختلف در شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان کار میکنند، پرسشنامه آنلاین را پاسخ داده و تکمیل کردند. طراحی / روش شناسی / رویکرد – یک مطالعه کیفی با استفاده از پرسشنامه آنلاین با سوالات مصاحبهای برای رسیدن به یافتههای این مطالعه انجام گرفت. برای شناسایی ادراکات مربوط به اعتماد و مدیریت تغییر در طول تغییر سازمانی در سازمانهای مختلف در شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان، پرسشهای منحصر به فرد به حمایت از نتایج تحقیق کمک کرد و مسائلی را که از جلسات مصاحبه با شرکت کنندگان در این مطالعه منتشر شد، برجسته کرد. یافتهها – یافتهها نیاز به رهبری سازمانی برای ایجاد اعتماد متقابل و ارتباطات موثر با کارکنان مدیریت برای همکاری موفق در طول زمان تغییر استراتژیک و افزایش کارایی کل کارکنان را برجسته کردند. این مطالعه برای محققان و دانشگاهیان در حوزه مدیریت تغییر و ارتباطات، ارائه پیشرفتها و گرایشات جاری در مورد ادراکات از اعتماد و مدیریت تغییر در شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان، مناسب میباشد. همچنین ممکن است برای دستیابی به شناخت از رشتههای دیگر در میان همتایان و همکارانشان کمک کند.
The purpose of this article is to review and present current trends and developments in the field of managers' perceptions of trust and change management in a period of strategic organizational changes. A group of 126 managerial employees (communication managers, operational managers, quality control managers, safety managers and administrative managers) who work in different organizations in the electricity distribution company of Khuzestan province, answered and completed the online questionnaire. Design/Methodology/Approach – A qualitative study was conducted using an online questionnaire with interview questions to reach the findings of this study. In order to identify the perceptions related to trust and change management during organizational change in different organizations in Khuzestan Electricity Distribution Company, unique questions helped to support the results of the research and the issues raised from the interview sessions with the participants in this study. Published, highlighted. Findings – Findings highlighted the need for organizational leadership to build mutual trust and effective communication with management staff for successful collaboration during times of strategic change and increased overall employee effectiveness. This study is suitable for researchers and academics in the field of change management and communication, presenting current developments and trends regarding perceptions of trust and change management in the electricity distribution company of Khuzestan province. It may also help to gain recognition from other disciplines among peers and colleagues.
Machine summary:
بدين ترتيب ، اين مطالعه از طريق ديدگاه هاي چارچوب عدالت سازماني، بر يک پرسش پژوهشي مرکزي (CRQ) و دو سوال پژوهشي اصلي (RQs) در مصاحبه ها تمرکز دارد: CRQ درک کارکنان از اعتماد و مديريت تغيير در زمينه تحولات استراتژيک در شرکت توزيع نيروي برق استان خوزستان چيست ؟ RQ١ آيا مديريت قبل از تصويب دستورالعمل ها، کارکنان خود را با توضيحات کامل درباره تغييرات استراتژيک ، آگاه کرده است RQ٢ از زمان تصويب تغيير استراتژيک چگونه درک مي کنيد که نگرش شما نسبت به سازمان تحت تأثير قرار گرفته است ؟ اهميت مطالعه : مفاهيم ادراکات کارمندان از اعتماد و مديريت تغيير، بيش از ٢٥ سال مورد مطالعه و پژوهش قرار گرفته اند و پژوهشگران اين را به عنوان يکي از مهم ترين حيطه هاي پژوهشي در مجموعه سازماني بيان کرده اند (سکو ٢٠١١ ساندرز و تورهيل ٢٠٠٣).
ساندرز و تورهيل (٢٠٠٤) در مورد اين موضوع بيشتر تحقيق کردند و از يک چارچوب 1 Organizational trust 2 Saunders 3 Rousseau 4 Six 5 Neves and Caetano 6 Saunders and Thornhill عدالت سازماني براي بررسي رابطه بين اعتماد و بي اعتمادي در يک سازمان استفاده کردند.
در شرايط اقتصادي آشفته امروز، همه سازمان 16 Carter 17 Fugate 18 Buss and Kuyvenhofen 19 Rouleau and Balogun 20 Self and Schraeder 21 Sonenshein 22 Austin 23 Franken 24 Longenecker ها در حال دستخوش نوعي تغيير هستند.