Abstract:
با اینکه در آموزش و پرورش برنامهی درسی جدید زبانآموزی سالهاست که به اجرا درآمده است و آموزش مهارتهای چهارگانهی زبان فارسی در دورهی ابتدایی ادامه دارد،در مراکز تربیت معلم،که تأمینکنندهی معلم این برنامهی جدید است،روش سنتی گذشته حاکم است و جایگاه زبان از ادبیات فارسی نظرا و عملا تفکیک و مستقل نشده است.در نتیجه معلم اعزامی از این مراکز آشنایی و هماهنگی لازم را با نظام جدید آموزش و پرورش ندارد.
Machine summary:
"با اینکه در آموزش و پرورش برنامهی درسی جدید زبانآموزی سالهاست
که به اجرا درآمده است و آموزش مهارتهای چهارگانهی زبان فارسی در دورهی
ابتدایی ادامه دارد،در مراکز تربیت معلم،که تأمینکنندهی معلم این برنامهی
جدید است،روش سنتی گذشته حاکم است و جایگاه زبان از ادبیات فارسی نظرا و
در نتیجه معلم اعزامی از این مراکز آشنایی و
ادبیات به نوعی جدا شده و آموزش زبان به
آموزش فنون مهارتهای آموزش زبان هنوز
هدف از طرح آموزشی ادبیات آن است که ما به
تا ادبیات بتواند در برنامههای آموزشی زبان در
مختلف زبان شفاهی یا نوشتاری به این نوع
زبان باید سطوح مختلف آن را در نظر گرفت.
مثلا دانشمندان زبان معتقدند این سطوح باید
است ولی نمرهی زبان و ادبیات او کمتر از
مختلف آموزش و پرورش شاهد روشهای نو
هدفهای آموزشی زبان بسیار مهم است.
دهد که زبان نوعی تفکر است.
است که از این مراکز تربیت معلم به مدارس"