Abstract:
امروزه تحقیقات متعدد در دنیا نشان داده است که جهت بررسی رفتار مصرف کنندگان و تصمیم گیری خرید آنها در بازارها باید سبک های زندگی آنها و نوع تصمیم گیری خرید هر سبک را مورد توجه قرار داد. و همچنین تحقیقات در دنیا نشان می دهد که از عوامل رفتاری، سبک زندگی به دلیل ثابت و منحصر به فرد بودن آن ، عامل بسیار مهمی جهت آگاهی و شناخت تمایلات رفتاری هر فرد بوده و می تواند دانش و اطلاعات بهتری نسبت به خریداران ارایه دهد و هر کدام از مصرف کنندگان با توجه به سبک زندگی خود اقدام به تصمیم گیری خرید می کنند و یکی از سبک های موثر در تصمیم های گیری خرید، سبک زندگی والس است که می تواند وضعیت خریداران را با توجه به دو عامل رفتاری و منابع مالی ( بالا و پایین)، مشخص کند. و بر آن اساس اقدام به خوشه بندی بازارهای هدف نمود. از این رو هدف مقاله حاضر ، ارایه مدلی جامع بر اساس تاثیر شاخص های رفتاری سبک های زندگی والس بر سبک های تصمیم گیری خرید اسل می باشد.
Today, numerous researches in the world have shown that in order to investigate the behavior of consumers and their purchase decisions in the markets, their lifestyles and the type of purchase decision of each style should be taken into consideration. And also researches in the world show that among the behavioral factors, lifestyle is a very important factor for knowing and recognizing the behavioral tendencies of each person due to its constant and unique nature and can provide better knowledge and information to the buyers. Each consumer makes a purchase decision according to their lifestyle, and one of the effective styles in making purchase decisions is the Vals lifestyle, which can determine the situation of buyers according to two behavioral factors and financial resources. up and down), specify. And based on that, he proceeded to cluster the target markets. Therefore, the aim of this article is to present a comprehensive model based on the influence of behavioral indicators of Vals lifestyles on shopping decision making styles
Machine summary:
ارائه مدلي جامع بر اساس تأثير شاخص هاي رفتاري سبک هاي زندگي والس بر سبک هاي تصميم گيري خريد اسل (مطالعه موردي: خريداران خانم با منابع مالي و درآمدي بالا و پايين در شهر تهران ) سيدمحمدتقي حسينيکيا١ تاريخ دريافت مقاله : ١٤٠٠/١٢/٠٧ تاريخ پذيرش مقاله : ١٤٠١/٠٣/٠١ 2 وحيد رضا ميرابي چکيده امروزه تحقيقات متعدد در دنيا نشان داده است که جهت بررسي رفتار مصرف کنندگان و تصميم گيري خريد آن ها در بازارها بايد سبک هاي زندگي آن ها و نوع تصميم گيري خريد هر سبک را موردتوجه قرار داد؛ و همچنين تحقيقات در دنيا نشان ميدهد که از عوامل رفتاري، سبک زندگي به دليل ثابت و منحصربه فرد بودن آن ، عامل بسيار مهمي جهت آگاهي و شناخت تمايلات رفتاري هر فرد بوده و ميتواند دانش و اطلاعات بهتري نسبت به خريداران ارائه دهد و هرکدام از مصرف کنندگان با توجه به سبک زندگي خود اقدام به تصميم گيري خريد ميکنند و يکي از سبک هاي مؤثر در تصميم گيري هاي خريد، سبک زندگي والس است که ميتواند وضعيت خريداران را با توجه به دو عامل رفتاري و منابع مالي (بالا و پايين )، مشخص کند؛ و بر آن اساس اقدام به خوشه بندي بازارهاي هدف نمود.
Storey, (1991) "Success Factors of New Consumer Financial Service", International Journal of Bank Marketing, p.
55 22-Kanman,Daniel&,Vrnon,Smit, (2012),”Identifying Types of Financial services Model The Journal of Behavioral Finance,VOL.
27-35 31- Olson, Rabert, (2016),” Identifying Types of mental conflicts in Behavioral Finance ”,Journal of The Academy of Financial sience, VOL.