Abstract:
سیستم مجموعهای از اجزاء و روابط میان آنهاست که توسط ویژگی هایی معین، به هم وابسته یا مرتبط میشوند و این اجزاء با محیط شان یک کل را تشکیل می دهند. در سیستم پیش رو ما قصد داریم دانشآموزان پایه ششم دبستان را با مفاهیم تقریب، تقریب کردن به روش قطع کردن و تقریب کردن به روش گردکردن آشنا کنیم، و دانش آموزان توانایی تقریب کردن اعداد چند رقمی، اعشاری، کسری و. . . به دست آورد. هدف از این طراحی آموزشی این است که دانشآموزان مفهوم تقریب را بخوبی درک کنند و بتوانند مسائل مختلف مربوط به مبحث تقریب را به درستی حل کند. در این سیستم درون داد ما آموزگار، کتاب درسی و دانشآموزان پایهی ششم میباشد که با مبحث تقریب کردن به روشهای مختلف آشنا نیستند. میان داد یا فرایند: روش تدریس معلم، بکارگیری تکنولوژی آموزشی و. . . میباشد. و برون داد: دانشآموزان پایه ششم دبستان که با مفهوم تقریب آشنا شدهاند و میتوانند مسائل مربوط به آن را به درستی حل کنند.
Machine summary:
در اين سيستم درون داد ما آموزگار، کتاب درسي و دانش آموزان پايه ي ششم ميباشد که با مبحث تقريب کردن به روش هاي مختلف آشنا نيستند.
در اين سيستم درون داد ما آموزگار، کتاب درسي و دانش آموزان پايه ي ششم ميباشد که با مبحث تقريب کردن به روش هاي مختلف آشنا نيستند.
(حيطه عاطفي- شرايط : بدون راهنمايي معلم سطح دريافت ) معيار: به طور دقيق دانش آموز بتواند مانند نمونه هاي حل شده ، با روش هاي گرد کردن رفتار: تمرين کند و قطع کردن تقريب اعداد را تمرين کند.
(حيطه رواني حرکتي- شرايط : مانند نمونه هاي حل شده سطح تقليد) معيار: با روش هاي گرد کردن و قطع کردن دانش آموز بتواند به تنهايي اعدادي که در زندگي روزمره با آنها رفتار: تقريب کند روبرو مي شود را به طور صحيح تقريب کند.
(حيطه رواني حرکتي- شرايط : بدون راهنمايي معلم سرعت و دقت ) معيار: سريع و با دقت محتوا محتواي مربوط به مبحث تقريب در اين قسمت ارائه ميشود: ١) دانش آموز بتواند روش تقريب کردن اعداد را در مدت زمان معين به طورکامل توضيح دهد.
براي تحقق اين هدف معلم بايد مبحث تقريب را با روش هاي و فنون مختلف طوري تدريس کند که اين مباحث در ذهن دانش آموز به طور عميق ثبت شود.
زماني که تدريس مبحث جديد به پايان رسيد از دانش آموزان انتظار ميرود که بتوانند با توجه به توضيحات و نمونه هايي که معلم در کلاس حل کرده است ، روش هاي گردکردن و قطع کردن اعداد را تمرين کند.