Abstract:
هدف در این مقاله به بررسی اهمیت آموزش حسابداری دادگاهی در بنگلادش میپردازیم. طرح/ روش/ رویکرد: ما اعضای حسابداری مراکز دانشگاه را مورد مطالعه قرار دادیم که عمدتا حسابداری دادگاهی و یا حسابرسی دادگاهی را در دانشگاههای بنگلادش تدریس میکنند. یافته ها افزایش رسواییهای مالی در آغاز قرن 21 با افزایش وقوع کلاهبرداری و آگاهی نیز همراه بود و در نتیجه نقش حسابرس در پیشگیری و شناسایی کلاهبرداری مورد سوال قرار گرفت. به همین خاطر، امروزه هنوز هم تقاضای قوی برای حسابداران دادگاهی وجود دارد و این تقاضا همچنان رو به رشد است. هدف ما در این مقاله این است که با مد نظر قرار دادن رشد چشمگیر اخیر در تعداد دانشکدهها و دانشگاههایی که آموزش حسابداری دادگاهی را فراهم میسازند، دیدگاههای فعلی استادان دانشگاه در رابطه با آموزش حسابداری دادگاهی را تعیین کنیم. یادگیری مشارکتی در رشتههای مرتبطی هم چون جرم شناسی، جامعهشناسی، روانشناسی، حقوق، علوم کامپیوتر یا تجارت، یکی از بهترین راهها برای افزایش درک دانشجویان از حسابداری دادگاهی است. اصالت: این مطالعه یک مرور جاری از آموزش حسابداری دادگاهی در بنگلادش را فراهم میسازد، این موضوع اهمیت زیادی برای دانشگاههای بنگلادش دارد.
Purpose: This paper explores the importance of forensic accounting education in
Bangladesh.
Design/methodology/approach: We surveyed accounting academicians who primarily teach
forensic accounting and/or auditing in Bangladesh Universities.
Findings: The rise in financial scandals at the beginning of the twenty-first century was
associated with increased fraud incidence and awareness, thereby questioning the role of
auditor in fraud prevention and detection. Because of it, demand for forensic accountants
remains strong today and continues to grow. This paper aims to determine current views of
educators regarding forensic accounting education, given the recent dramatic growth in the
number of colleges and universities offering such education. Collaborative learning in related
fields such as criminology, sociology, psychology, law, computer science, or business is one
of the best ways to enhance students’ understanding of forensic accounting.
Originality: This study provides a current overview of forensic accounting education in
Bangladesh. It is important for Bangladesh Universities.