Abstract:
رزیابی تامین کنندگان یک اصطلاح است که در کسب و کار استفاده میشود و به بررسی ارزیابی و تایید تامین کنندگان
بالقوه با ارزیابی کمی میپردازد. هدف ارزیابی تامین کنندگان این است که اطمینان حاصل شود که مجموعهای از بهترین
رائه دهندگان تولیدات یا خدمات در دسترس هستند. ارزیابی تامین کنندگان همچنین فرآیندی است که برای تامین
کنندگان فعلی برای اندازهگیری و نظارت بر عملکرد آنها برای کاهش هزینههاء رفع خطر و بهبود مستمر انجام میشود. از
ین رو تحقیق حاضر با هدف بررسی و ارزیابی عملکرد فرایند تدارکات داخلی و خارجی در شرکت ایران تابلو انجام شده
ست. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در بخش تامین کنندگان داخلی امتیاز رشد کلی تامین کنندگان داخلی در نیمه
دوم سال ۱۳۹۶ در مقایسه با نیمه اول سال ۱۳۹۶ به صورت مثبت میباشد و بالاتر از اهداف کیفی تعیین شده میباشد و
همچنین نتایج بخش تامین کنندگان خارجی نیز نشان داد که امتیاز رشد اکثریت تامین کنندگان خارجی در نیمه دوم
سال ۱۳۹۶ مثبت و بالاتر از اهداف کیفی تعیین شده میباشد
Machine summary:
در این مرحله، به منظور ایجاد ساختار معیارهای ارزیابی از استراتژی رقابتی سازمان استفاده شده و برای شاخصهای انتخاب تامین کننده یک چارچوب ارائه می شود.
A Giannakis, M Dutta, P Bai, C Ghadimi, P Lo, H.
روشها و معیارهای ارزیابی فرآیندها / تجزیه و تحلیل داد > , کد فرآیند, نام فرآیند, نام واحد, معیارهای ارزیابی, بازه زمانی, حد پذیرش سال 97, مبداء اطلاعات, مقصد گ > 1, PB01, خرید, تدارکات داخلی/ بازرگانی, مقایسه رشد تأمین کنندگان, شش ماهه, بالاتر از 50%, تدارکات, مدیریت > 2, , , , مدت زمان سفارش تا خرید, شش ماهه, کمتر از 110 روز, تدارکات, مدیریت > شکل شماره (1) نیز شناسنامه فرآیندهای شرکت ایران تابلو را نشان می > )به تصویر صفحه رجوع ش > شکل 1.
روشها و شاخصهای پایش فرآیند روش و شاخص های پایش فرآیند شاخص پايش, دوره پایش, محدوده پذيرش رشد امتیاز عملکرد تأمین کنندگان, 6 ماهه, بالاتر از 50% مدت زمان متوسط بین سفارش تا خرید, 6 ماهه, کمتر از 110 روز پایش، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل تأمین کنندگان در شرکت ایران تابلو نتایج زیر را به همراه داشته است که در نمودار شماره (1) و بر اساس رشد تأمین کنندگان داخلی در نیمه اول و دوم سال 1396 نشان داده شده است.
مقایسه قیمت تمام شده تأمین کنندگان خارجی در نیمه اول و دوم سال 1396 همچنین مقایسهای در ارتباط با کیفیت محصول تأمینکنندگان نیز انجام شد که نتایج آن در نمودار شماره (7) و (8) نشان داده شده است.