Abstract:
هدف ما در این پژوهش واکاوی تجارب والدین و دانش آموزان ابتدایی از آموزش مجازی با رویکرد افت یا پیشرفت تحصیلی است. این تحقیق ،یک تحقیق روایی و از نوع تحقیقات کیفی است و منبع داده های این تحقیق مصاحبه هایی است که از والدین و دانش آموزان ابتدایی گرفته شده است . تعداد مصاحبه شوندگان تا اشباع نظری 14 نفر بوده است .در روش نمونه گیری نیز از نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. تحلیل داده های پژوهش نشان داد که دانش آموزان مقطع ابتدایی و والدین آن ها ، هر دو بر افت تحصیلی در آموزش مجازی اتفاق نظر دارند و از دید آن ها آموزش مجازی سختی هایی دارد و به خصوص والدین آن ها آموزش حضوری را بر آموزش مجازی ترجیح می دهند و معتقد هستند که فرزندانشان در کلاس حضوری بهتر درس را یاد می گیرند تا کلاس مجازی. اغلب آن ها مشکلات اینترنتی و هزینه های بالا و خسته کننده بودن آموزش مجازی را از معایب آن می دانند. البته دانش آموزان مزایایی همچون عدم نیاز به رفت و آمد روزانه و دسترسی به تدریس معلم در صورت نیاز را نیز ذکر کرده اند.
Background and Objectives: Our goal in this research is to analyze the experiences of parents and
elementary students from virtual education with the approach of academic progress or decline.
Methods: This research is a qualitative and narrative research, and the data source of this research
is the interviews that were taken from parents and elementary school students. The number of
interviewees until theoretical saturation was 14 people. Targeted sampling was also used in the
sampling method.
Findings: The analysis of the research data showed that the primary school students and their
parents both agree on the academic decline in virtual education and from their point of view, virtual
education has difficulties and especially their parents prefer face-to-face education over virtual
education. And they believe that their children learn better in a face-to-face class than in a virtual
class.
Conclusion: Therefore, it can be concluded that everything has advantages and disadvantages, and
as a result, virtual space is not exempt from this. Most of the parents consider internet problems,
high costs and boringness of virtual education as its disadvantages. Of course, students have also
mentioned advantages such as not needing to commute daily and access to the teacher's teaching if
needed.
Machine summary:
جدول کدگذاري روايت هاي والدين ودانش آموزان ابتدايي از پيشرفت يا افت - تحصيلي در آموزش مجازي رديف مفاهيم « کد باز » مقوله فراواني مضامين نياز به داشتن تلفن همراه ،نداشتن توان مالي ١ براي خريد گوشي جديد، استفاده از گوشي مادر با وجود کبفيت پايين ، متصل شدن هردو نياز به تلفن همراه ٤ فرزند با گوشي مادر به کلاس مجازي از بعضي درسها عقب مي مانم ، با آمدن شاد درسهايم عقب افتاده است بسيار حوصله بر سختي هاي کلاس معايب آموزش است و وقت آدم را مي گيرد ،دير تمام مي شود، مجازي ٨ مجازي از ديدگاه آموزش مجازي خوب اما کسل کننده دانش آموز ٢ است ،کلاس مجازي شور و شوق کلاس درس را ندارد ،نميتوانم با دوستانم حرف بزنم ، احساس اضطراب در ارسال تکاليف دارم هزينه بالاي اينترنتي در تماس تصويري و دانلود فيلم ،قطع و وصل شدن اينترنت اعصاب مشکلات اينترنتي ٣ ٣ ما را به هم مي ريزد، مجبوريم کلي پول اينترنت دهيم به درس اهميت نمي دهيم ،امتحان را از روي ٤ کتاب مينويسيم و تقلب ميکنيم ، باعث کم کم کاري در کلاس ٣ کاري شده است مجازي در کلاس حضوري بهتر درس را ياد مي گرفتم نظر دانش آموز ٥ ، آموزش مجازي از حضوري بهتر است .