Abstract:
دولتها با تغییر در نحوه عملکرد خود در صدد ارتقا و بهبود ارائه خدمات عمومی، موفقیت و کارایی بیشتر در برنامههای خود هستند تا اهدافی چون شفافیت حداکثری، افزایش میزان مشارکت و رضایتمندی شهروندان را محقق کنند. بااینوجود، جدا از گزارشهای ارائه شده توسط شرکتهای مشاوره، مطالعات محدودی در مورد چگونگی شناسایی تحول دیجیتال در اعمال روزمره مدیران بخش دولتی، چگونگی پیادهسازی پروژههای تحول دیجیتال و نتایج مورد انتظار آنها وجود دارد. هدف از این مقاله ارائه یک مطالعه موردی بهمنظور دستیابی به درک درستی از انتظارات فعلی مدیران دولتی در خصوص اجرای پروژههای تحول دیجیتال و همچنین نتایجی است که آنها پیشبینی میکنند این پروژهها به همراه داشته باشند. تجزیهوتحلیل کیفی بر اساس دیدگاه کارشناسانی انجام شد که در پروژههای تحول دیجیتال دولت مشارکت داشته، دارای شناخت کاملی از تصمیمات دولت بودند و همچنین دانش عمیقی از رویههای اجرایی داشتند. بر اساس نتایج حاصل از مصاحبههای انجام شده، هدف از این تحقیق پشتیبانی مدیران جهت بررسی موانع تحول دیجیتال در بخش دولتی بهمنظور بهبود این فرایند است.
Machine summary:
عوامل محرک و نتایج تحول دیجیتال: مطالعه موردی خدمات بخش دولتی نویسندگان: فوتیس کیتسیوس، ماریا کاماریوتو و آرکلائوس ماوروماتیس مترجم: حبیبه عباسی چکیده دولتها با تغییر در نحوه عملکرد خود در صدد ارتقا و بهبود ارائه خدمات عمومی، موفقیت و کارایی بیشتر در برنامههای خود هستند تا اهدافی چون شفافیت حداکثری، افزایش میزان مشارکت و رضایتمندی شهروندان را محقق کنند.
هدف از این مقاله ارائه یک مطالعه موردی بهمنظور دستیابی به درک درستی از انتظارات فعلی مدیران دولتی در خصوص اجرای پروژههای تحول دیجیتال و همچنین نتایجی است که آنها پیشبینی میکنند این پروژهها به همراه داشته باشند.
بنابراین، هدف این مقاله ارائه یک مطالعه موردی بهمنظور دستیابی به درک درستی از انتظارات فعلی مدیران دولتی در اجرای پروژههای تحول دیجیتال و همچنین نتایجی است که آنها در این پروژهها پیشبینی میکنند و از آن انتظار دارند.
ساختار این مقاله به شرح زیر است: پیشزمینه نظری در مورد تحول دیجیتال در بخش 2 ارائه شده است، روششناسی مطالعه در بخش 3 ارائه شده است، بخش 4 تجزیهوتحلیل نتایج را نشان میدهد و بخش 5 نیز به بحث پیرامون یافتهها و همچنین محدودیتها و پیشنهادها برای محققان آینده میپردازد.
استفاده از ابزارهای دیجیتال نهتنها این امکان را برای ادارات دولتی فراهم میکند که شیوه انجام وظایف، ارتباطات و ارائه خدمات خود را تغییر دهند، بلکه این پتانسیل را دارد که اثرات بسیار گستردهتری مانند تغییر ساختار سازمانی یا مشارکتدادن شهروندان و سایر ذینفعان در توسعه مشترک خدمات عمومی داشته باشد.
Mechanisms of service ecosystem emergence: Exploring the case of public sector digital transformation.
Digital transformation and knowledge management in the public sector.
The Digital Transformation of Italy’s Public Sector: Government Cannot Be Left Behind!