Abstract:
با شیوع بیماری کووید-۱۹ و ملزوم شدن دورکاری برای بقا و ادامه فعالیتهای تجاری، سازمانهای مختلف در موقعیتی جدید قرار گرفتهاند که در آن، شکلگیری استراتژیهای بازاریابی دیجیتال و اجرای آنها در فضای مجازی بیش از پیش اهمیت یافته است. این پژوهش از طریق رویکردی هوشمند و اکتشافی به بررسی مؤثرترین عوامل فرهنگی میپردازد که بر موفقیت یا شکست بازاریابی سازمانها در دوران دورکاری تأثیرگذار هستند. با تحلیل دادههای حاصل از مصاحبههای نیمهساختاریافته با کارکنان و کادر مدیریتی درگیر در بخشهای بازاریابی سازمانهای دورکار، این تحقیق به شناسایی الگوهای رفتاری و ارزشهای فرهنگی پرداخته که میتوانند در شرایط کار از راه دور، به کارایی و خلاقیت در بازاریابی کمک کنند. از عوامل حیاتی یافت شده میتوان به تأکید بر خودگردانی کارکنان، تشویق به خلق ایدههای نوآورانه در بازاریابی، انعطافپذیری در سیاستها و پروتکلهای سازمانی، و اهمیت دادن به بهرهوری عملکردی به جای ساعات کاری معمول اشاره کرد. در مقابل، تحلیل اطلاعات نشان میدهد که نبود ارتباطات مؤثر بین تیمهای دورکار و چالشهای مدیریتی در نظارت بر عملکرد، از موانع اصلی در پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی مؤثر به شمار میروند. این یافتهها اهمیت دارند، زیرا نشان از تغییر نقش عوامل فرهنگی دارند که در اکوسیستم کار از راه دور بر بازاریابی سازمانها تأثیر میگذارند.
With the spread of the Covid-19 disease and the necessity of remote work to survive and continue business activities, various organizations have been placed in a new situation where the formation of digital marketing strategies and their implementation in cyber space has become more important. Through an intelligent and exploratory approach, this research examines the most effective cultural factors that influence the success or failure of organizations'' marketing during remote work. By analyzing the data obtained from semi-structured interviews with employees and management staff involved in the marketing departments of telecommuting organizations, this research identified behavioral patterns and cultural values that can contribute to efficiency and creativity in marketing in remote work conditions. Some of the critical factors found include emphasizing employee self-management, encouraging the creation of innovative ideas in marketing, flexibility in organizational policies and protocols, and giving importance to functional productivity rather than regular working hours. On the contrary, data analysis shows that the lack of effective communication between remote teams and management challenges in performance monitoring are the main obstacles in implementing effective marketing strategies. These findings are important, because they indicate the changing role of cultural factors that influence the marketing of organizations in the telecommuting ecosystem.
Machine summary:
فصلنامه علمی نگرش های نوین بازرگانی Journal of New Business Attitudes دوره ٣، شماره ١، (پیاپی ١٣)،فروردین - اردیبهشت ١٤٠١ (٣٧-٢٣) Vo3, No 1, 2022, (23-37) اکتشاف و تحلیل درونی نظام یافته عوامل کلان فرهنگی مرتبط با موفقیت و شکست سازمان در زمان دورکاری ؛ رویکرد تحلیل مقوله سید محمد صفوی همامی ١ ، مهدی محمدی ٢ ١فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و اقتصاد،دانشگاه صنعتی شریف ، تهران ، ایران ٢استادیار، دانشکده مدیریت ،دانشگاه پیام نور،تهران ، ایران تاریخ دریافت : ١٤٠١/٠١/٠٤ تاریخ پذیرش : ١٤٠١/٠٢/٠٨ Exploration and Systematic Internal Analysis of Macro-cultural Factors in the Field of Success and Failure of Teleworking Organization by Thematic Analysis Approach 2 Seyed Mohammad Safavi Homami 1, Mehdi Mohammadi 1 M.
Because of the critical nature of از آمادگی لازم برای اجرای فرایند دورکاری برخوردار بودند؛ لذا این this subject, few organizations were prepared for مساله ، چالش های متعددی برای اثربخشی عملکردی سازمان ها ایجاد implementation of the teleworking; so, this matter created lots of challenges for the effectiveness of نموده است .
The نتایج پژوهش نشان میدهد که مواردی چون احساس عدالت در سازمان ، results show that matters such as the feeling of justice فرهنگ ارتقای شغلی ، انعطاف پذیری سازمان و نگرش نسبت به پاداش و in the organization, job promotion culture, flexibility of organization and attitude towards reward and جبران خدمات از جمله مهم ترین عوامل تعیین کننده موفقیت یا شکست compensation of services are the most important دورکاری در سازمان از نظر کارکنان هستند.