Abstract:
هدف از انجام این تحقیق، شناسایی و اولویتبندی مشکلات بازاریابی باشگاههای ورزشی
تازه تاسیس بود. روش تحقیق این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی میباشد که به صورت
میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق مدیران باشگاههای خصوصی در استان
گلستان، که به تعداد 300 نفر در نظر گرفته شده است. نمونه آماری این تحقیق مدیران
باشگاههای خصوصی در استان گلستان، که به تعداد 169 نفر باتوجه به جدول مورگان
بدست آمده است. روش نمونهگیری به روش تصادفی ساده، بود. برای جمعآوری دادههای
تحقیق از پرسشنامه استفاده شد و به این پرسشنامهها پاسخ دادند. در این راستا، پس از
تهیه پرسشنامههای مربوط و بررسی روایی و پایایی آنها و همچنین هماهنگی با
باشگاههای خصوصی در استان گلستان پرسشنامهها در بین آزمودنیها توزیع و جمعآوری
شد. یافتههای تحقیق نشان داد که، موانع فناوری اطلاعات بر مشکلات بازاریابی باشگاه
های ورزشی تازه تاسیس تاثیر دارد. موانع مالی بر مشکلات بازاریابی باشگاههای ورزشی
تازه تاسیس تاثیر دارد. موانع مدیریتی بر مشکلات بازاریابی باشگاههای ورزشی تازه
تاسیس تاثیر دارد. موانع برنامه ریزی بر مشکلات بازاریابی باشگاههای ورزشی تازه تاسیس
تاثیر دارد. موانع اجتماعی بر مشکلات بازاریابی باشگاههای ورزشی تازه تاسیس تاثیر
دارد. موانع سیاسی بر مشکلات بازاریابی باشگاههای ورزشی تازه تاسیس تاثیر دارد.
Machine summary:
وبه این سئوال پاسخ دهد که شناسایی و اولویتبندی مشکلات بازاریابی باشگاه های ورزشی تازه تاسیس چگونه است؟ مبانی نظری وپیشینه پژوهش بازاریایی ورزشی شاخهای ازبازاریایی است که همزمان بر تبلیغات در زمینه برنامههای ورزشی و همچنین تبلیغ محصولات و خدمات دیگر از طریق برنامههای ورزشی و تیمهای ورزشی توجه دارد.
در همین راستاء در این تحقیق دیدگاه مدیران مدیران باشگاههای خصوصی در استان گلستان در خصوص شناسایی و اولویتبندی مشکلات بازاریایی باشگاه های ورزشی تازه تاسیس مورد توصیف و بررسی قرار گرفت.
برای بررسی این فرضیه از آزمون تحلیل رگرسیون نیز استفاده می شود: جدول شماره ۲:تحلیل رگرسیون موانع فناوری اطلاعات بر مشکلات بازاریابی و سس بر اساس جدول (۲) ضریب همبستگی ۰/۶۲۱ ۲ و ضریب ۰/۳۸۵ -< )۳ شده است و به این معنی است متغیر مشکلات بازاریابی می تواند ۲۸ درصد از تغییرات متغیر موانع فناوری اطلاعات را پیش بینی کند.
نتایج این تحقیق با نتایج تحقیق الهی وهمکاران(۱۳۹۸) همخوانی دارد آزمون فرضیه دوم : موانع مالی بر مشکلات بازاریابی باشگاه های ورزشی تازه تاسیس تاثیر دارد.
برای بررسی این فرضیه از آزمون تحلیل رگرسیون نیز استفاده می شود: جدول شماره *تحیل رگرسیون موات اجتماعی بر مشکلات بازا ریالی بر اساس جدول (۶) ضریب همبستگی ۰/۴۲۱ ۲ و ضریب ۰/۱۷۷ < )۳ شده است و به این معنی است متغیر مشکلات بازاریابی می تواند ۱۷ درصد از تغییرات متغیر موانع اجتماعی را پیش بینی کند.
آزمون فرضیه چهارم: موانع برنامه ریزی بر مشکلات بازاریابی باشگاه های ورزشی تازه تاسیس تاثیر دارد.