Abstract:
برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت ارتباط مشتری شرکت است. زیرا اعتبار برند به عنوان باور پذیری اطلاعات محصول موجود در یک برند تعریف می شود که مستلزم آن است که مصرف کنندگان ادراک نمایند که برند از توانایی (به عبارت دیگر، تخصص) و تمایل (یعنی، قابلیت اعتماد) برای تحویل مداوم آن چیزی که وعده داده شده برخوردار است. اعتبار یک برند، ریسک ادراک شده را کاهش می دهد، زیرا اعتماد مصرف کنندگان را در مورد ادعاهای محصول یک شرکت افزایش می دهد. با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش حاضر تلاش دارد تا به بررسی نقش میانجی شهرت شرکت بر رابطه بین تصویر شرکت و ارزش ویژه برند در شعب غرب بانک ایران زمین در شهر تهران در سال 1397 بپردازد. در این راستا از جامعه آماری پژوهش نمونه ای به حجم 384 نفر با به کارگیری جدول مورگان انتخاب شد که بین آن ها پرسشنامه توزیع گردید از این مقدار تعداد 338 پرسشنامه جمع آوری گردید و پس از پیش پردازش، تعداد 299 پرسشنامه قابل تجزیه و تحلیل شد. به منظور نمونه گیری نیز پس از برآورد حجم نمونه از روش نمونه گیری در دسترس استفاده گردید. جهت نظرسنجی از افراد نمونه از پرسشنامه ای 12 سوالی بهره گرفته شد که پس از تائید روایی صوری و محتوایی آن از سوی اساتید و صاحبنظران، بطور آزمایشی در نمونه ای بالغ بر 35 مشتری توزیع و پایایی با استفاده از روش محاسبه آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. پس از جمع آوری کل پرسشنامههای مذکور، داده های جمع آوری شده از طریق دو نرم افزار SPSS 19 و SMART PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتایج حاصل حاکی از تاثیر قابل توجه تصویر شرکت و شهرت شرکت بر ارزش ویژه برند و تصویر شرکت بر شهرت شرکت بود. همچنین نقش میانجی گری متغیرهایی شهرت برند نیز مورد تائید قرار گرفت.
Brand is an important communication tool in the company's customer relationship management suite. Because brand credibility is defined as the belief in the product information contained in a brand, which requires consumers to perceive that the brand has the ability (in other words, expertise) and willingness (ie, reliability) to continuously deliver what Promised. The credibility of a brand reduces perceived risk as it increases the confidence of consumers in the claims of a company's product. Regarding the importance of the issue, the present research seeks to examine the role of mediating the reputation of the company on the relationship between company image and brand equity in West Bank Iran Land in Tehran in 1397. In this regard, a sample of 384 people was selected using the Morgan table. A questionnaire was distributed among them. Of these, 338 questionnaires were collected and 299 questionnaires were analyzed and analyzed after pre-processing. . Sampling method was used after estimating sample size using available sampling method. A sample questionnaire was used to survey 12 questions. After confirmation of its formal and content validity by professors and experts, in a sample of over 35 customers, distribution and reliability were confirmed using the Cronbach's alpha calculation method. Took After collecting all of the questionnaires, the collected data were analyzed using SPSS 19 and SMART PLS software. The results showed that the image of the company and the reputation of the company on the brand equity and company image It was on the reputation of the company. The role of mediation in brand reputation variables has also been confirmed.