Abstract:
انسان، خواهان موفقیت است. از آن جا که موفقیت فرد در زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی با الگوهای رفتار ارتباطی وی وابسته است، تصحیح این الگوها نیز نقش اساسی در کسب موفقیت دارد. موفقیت در پرتو ارتباط درست و آسان انسان با خود و دیگران کسب می شود؛ زیرا انسان به طور دائم در تعامل با خود و دیگران است. انسان موجودی اجتماعی است و امروزه با توسعه شگفت انگیز جوامع، انسان ها در تعامل با انبوهی از سازمان های گوناگون قرار دارند و این امر ارتباط انسان ها را با یکدیگر و با سازمان ها و ارتباط متقابل سازمان ها را باهم به شکل قابل توجهی پیچیده کرده است. به رغم این پیچیدگی ها، همه خواهان ارتباط آسان و درست با یکدیگرند؛ زیرا آسایش و آرامش را در پرتو آن می یابند.
Machine summary:
"مروری اجمالی بر مباحث کتاب مؤلف محترم در بخش نخست برای بیان ضرورت روی آوردن به اخلاقحرفهای به توضیح نقش راهبردی آن در موفقیت سازمان پرداخته است و چنین تحلیل میکند که اخلاق حرفهای سبب میشود تا سازمان، مسوولیتپذیر و از راه مسوولیتپذیری پیشبینی شود.
شایسته است که مراکز دانشگاهی و پژوهشی، همچنین مدیران سازمانها آن را جدی بگیرند و در برداشتن گامهای بعدی و توسعه و ترویج اخلاق دراینزمینه بکوشند؛ البته ازآنجهت که گام نخست است، بهطور مسلم با کاستیهایی همراه است همانگونه که مشهود است، مؤلف محترم درصدد معرفی امری ناشناخته و پدیدهای جدید در جامعة ما است و برای توفیق در این امر و بهدست دادن دورنمایی از این امر ناشناخته و معرفی این پدیده ـــ بهرغم 440 صفحه بحث ـــ بسیاری از مباحث را به اجمال بیان کرده است؛ بنابراین مباحث کتاب، محتاج تفصیل بهشکل آموزش یا تدوین آثار دیگر است.
2. ص 21 س 2 شامل تکرار شده ص 27 بیت اول شعر مصرع دوم آرایش آرامش ص 59 پاورقی 2 Knowledye Knowledge ص 92 و 95 سیاستگذار سیاستگزار ص 96 پاورقی تحیق تحقیق ص 106 دکوراسیون میتواند اخلاقی یا غیراخلاقی است … باشد ص 120 سطر آخر بینیاز از آن نیستم نیستیم ص 197 چنان به خود مستعرق در خود مستغرق ص 227 پاورقی منرب مندوب ص 279 مواجدی مواجهة ص 239 سطر 11نا نه؟ ص 316 و 319 انگشت شصت شست ص 324 تیر اخلاص تیر خلاص ص 38422 … تبدیل نکردن آنها سایل آنها به مسایل از آنجا که روی آورد کتاب به اخلاق حرفهای رویآوردی عمومی است و در قالب کلی و عامی طرح شده است، برای عموم افراد در هر سازمان و صنعتی قابل استفاده است."