تا امروز داستان استاندارد درباره استاندارد محصول و تلاشها تنها روی تضمین کیفیت و خصوصیات آن بوده است اما اخیرا حرکتها عوض شده است و استراتژی شرکتها براساس بازار و خواست مشتری و اینکه چگونه میتوان با رقبای داخلی و خارجی به رقابت پرداخت،تدوین میشود.
ما برای به اجرا درآوردن هرچه بهتر نقش استاندارد در تولیداتمان،و حفظ کیفیت،به فکر تضمین کیفیت بوده و هستیم زیرا به این نتیجه رسیدهایم که کیفیت محصول کافی نیست بلکه حرکت باید به سوی استاندارد روشها و سیستم باشد.
امروزه استاندارد و سری« ISO »در میان شرکتهای کشورهای پیشرفته بسیار نفوذ کرده است و آنها روشهای خود را در دل استانداردهای واقعی جای دادهاند ولی ما هنوز در پوسته مفهومی استاندارد باقیماندهایم و واحدهایی که باید نقش پشتیبانی داشته باشند در مرحله تئوریک این قضیه ماندهاند.
بنابراین اگر در خط تولید مقوله استاندارد رعایت شود موارد مدیریتی نیز در دل آن قرار میگیرد که این همان استاندارد سیستم است.