Abstract:
از میان بسیاری از موجودات کرده زمین،انسان تنها موجودی است که تاکنون باقی مانده و به حیات خود ادامه میدهد.این بدان دلیل است که او از تمامی اشکال نمادین یادگیری استفاده مینماید.این اشکال و نمامدها نه تنها موجب بقای انسان میشوند بلکه به او فرصت میدهند بر دانش خود بیفزاید. هنر،بخش اصلی تجربههای بشر است،برای اینکه بفهمیم چگونه بشر نهتنها لغات بلکه موسیقی و هنرهای بصری را میآموزد و آن را انتقال میدهد،میبایست به تمامی دانشآموزان، در همه رشتههای تحصیلی هنر را آموزش دهیم تا دریابند که بشر چگونه با دیگران نه تنها از طریق واژهها بلکه از طریق موسیقی،نمایش و هنرهای بصری ارتباط برقرار میکند.آموزش هنر و تاثیر آن در یادگیری به طرز چشمگیری مورد بیتوجهی قرار گرفته است.موارد درسی هنر جزء آخرین مواد درسی استکه در برنامهریزی درسی قرار گرفته است.مواد درسی است که از برنامهریزی درسی حذف میشود.هدف از این مقاله ارائه و در دسترس قرار دادن نتایج آن به افرادی است که آموزش هنر را به خود اشخاص واگذار کردهاند و همچنین به کسانی که هنوز منکر نقش هنر به عنوان پایه آموزش کودکان میباشند.
Machine summary:
"آنها متوجه شدند"رفتار دانشآموزان بهطور قابل توجهی در مواردی از جمله پذیرش خطر،همکاری، حل مشکلات،قوه ابتکار برای یادگیری و داشتن آمادگی،بهبود پیدا کرده و همچنین میزان موفقیت آنان نیز افزایش یافته است.
بهعلاوه ممکن است فراهم کردن این ابزارها،جهت یادگیری و به خاطر سپردن آنچه یاد گرفتهاند،دانش چگونگی اجرای آنچه آنها در خصوص یک نوع مطلب یاد گرفتهاند، و ایجاد زمینهای مثبت برای یاد گرفتن،برای تمامی دانشآموزان بسیار موثر باشد برخی دانشآموزان روشهای مستقلی را بیان کردند و به دنبال روشهای آسان و طبیعتا روشهای بسیار منظم و طولانی که آشنا شدهاند،هستند.
زمانی که دانشآموزان از طریق هنر بصری فرصتهایی برای یادگیری بهدست میآورند پاسخ مثبت آنان به این فرایند جای تعجب نیست؟و آیا جای تعجب نیست که لغت به تنهایی نمیتواند موجب موفقیت تمام دانشآموزان شود؟واقعا یک عکس،ارزش یکهزار لغت را دارد.
مونا بروکس،موسس مدارس"مونارت دراوینگ"82 و نویسنده کتاب"نقاشی با کودکان"در مورد کار خود در خصوص دبیران آموزشی که طبق روشهای او عمل میکنند میگوید:من مجبور بودم یک دوره تحصیلی ترکیبی ایجاد کنم که تصور میکنم اصول لازم برای موفقیت و آزادی کافی برای ابراز عقیده را دارد.
آنها به خوبی متوجه شده بودند این استراتژی یادگیری/آموزش بسیار موثر،نیازمند اجرای نمایش در رابطه با هر موضوعی از زندگی برای دانشجویان است،بسیار گران تمام میشود.
تکنولوژی: انتخاب لوازم و ابزارها،درخواست تکنولوژی برای کارها خاص،و نگهداری و مشکلات تکنولوژیها (تصور کنید چگونه برسها،رنگها،و دیگر مواد را برای طرح هنر بصری انتخاب میکنند یا دانستن چگونگی توجه به مشکلات تکنیکی هنگام تمرین نمایش یا اجرای یک نقش میتواند این مهارت را توسعه دهد."