Abstract:
این مقاله خلاصهای از بررسی ادبیات تحقیق وپژوهشهای پیشین مربوط به ارتباط بین آموزش موسیقی و خودباوری است.بررسی گزارشهای تحقیقی،بهطور مختصر با مطرح کردن یافتههای نمونه وتحقیق و توصیف نتایج آنها بیان میشود مباحث مطرح شده در این مقاله دارای پنج بخش:1-مفهوم خودباوری،مدلها و روشها2-خودباوری توانایی موسیقی3-رابطه بین خودباوری کلی و آموزش موسیقی4-مضامین تحقیق موجود و 5-توصیههایی برای تحقیقهای بعدی است. گزارشهایی که برای این بررسی انتخاب شدهاند بهطور خاص رابطه بین آموزش موسیقی و خودباوری دانشآموزان را بررسی یا محققان را به این بررسی تشویق کردهاند.روشی که برای معرفی و ارائه این مطالعات استفاده شده شامل چندین مرحله است:الف:مرور مجلات آموزش موسیقی ب:تحقیق برپایه اطلاعات«اریک»1که از مجموعه گوناگونی از توصیفکنندگان شاخص در خصوص موسیقی و خودباوری،خودپنداره،نگرش،و غیره استفاده میکنند.ج:بررسی خلاصه مقاله بین المللی،2991-0891.د:بررسی بیوگرافیهای موجود در منابع قبلی،و ه:بررسی مطالب ثبت شده و بیوگرافیهای موجود در دایرهء المعارف تحقیق آموزشی مربوط به آموزش موسیقی،آموزش مؤثر و انگیزش. علاوه بر آن،برای تکمیل کردن این مقاله از مطالب روانشناسی استفاده شده است.
Machine summary:
"آموزش موسیقی و خودباوری است.
موسیقی3-رابطه بین خودباوری کلی و آموزش موسیقی4-مضامین تحقیق موجود و
گزارشهایی که برای این بررسی انتخاب شدهاند بهطور خاص رابطه بین آموزش موسیقی
که برای معرفی و ارائه این مطالعات استفاده شده شامل چندین مرحله است:الف:مرور
علاوه بر آن،برای تکمیل کردن این مقاله از مطالب روانشناسی استفاده شده است.
دارد در خصوص رابطه بین آموزش موسیقی و خودباوری
به منظور بررسی رابطه بین آموزش موسیقی و خودباوری،
در مورد نگرش دیگران در مورد توانایی موسیقی آنها است.
موفقیت،باور عمومی بر این است که بین خودباوری مثبت
موسیقی زیرمجموعهای از خودباوری کلی است.
دارد که نشان میدهد خودباوری ضعیف موسیقی در
واقعیت این است که خود باوری برای جوانان به
بررسیها و اسناد موجود نشان میدهد که اکثر نوجوانان مشتاقانه در فعالیتهای موسیقی شرکت میکنند.
است و با استفاده از نمره خودباوری موسیقی میتوان
موسیقی بر خودباوری دانشآموزان است که اغلب بر
مربوط به ارزش آموزش موسیقی را مورد بررسی قرار
بودن آموزش موسیقی مورد بررسی قرار داد.
آنها رابطه بین خودباوری کلی و آموزش موسیقی بررسی
دستهجمعی ممکن است بر خودباوری دانشآموزان تأثیر
اجتماعی در دانشآموزان موسیقی نشده است.
است تاثیر آموزش موسیقی بر خودباوری توانایی موسیقی
خودباوری توانایی بسیار خاص است و نسبت به خودباوری
خودباوری توانایی و پیشرفت در موسیقی را پیدا کند
بیشتر است تا بخواهد رابطه بین خودباوری کلی و پیشرفت
کلی و آموزش موسیقی نتیجه قطعی به دست نیامده است.
است دلیل بر نبود رابطه بین آموزش موسیقی و پیشرفت
Handbook of research on music-teaching and learn- "