"از چند سال پیش یک شرکت چندملیتی تولید کننده رنگهای صنعتی،چند دانشمند خود را مامور پژوهش درباره این نوع ورقههای نازک پلیمر برای روکش بدنه هواپیماها کرده است.
این بدان معناست که حین چسباندن این ورقههای نازک خود چسب، سایر عملیات تعمیر و نگهداری هواپیما هم قابل انجام است و در مجموع دوران تعمیر و نگهداری و خارج از سرویس بودن هواپیما کاهش چشمگیری مییابد؛ضمن آنکه محیط کار با مواد رنگهای ویژه آلوده نمیشود.
این طرح پلیمر که دارای رگههای قوسی بسیار نازک است جریان هوای روی بدنه را طوری هدایت میکند که در هنگام دور زدن کشش تلاطم هوا (Turbulent Drag) را کاهش میدهد.
از آنجایی که فقط بالها و قسمت بالای هواپیمای مسافربری ایرباس را با این پلیمر روکش کردهاند،میتوان تخمین زد که اگر تمام سطح بدنه هواپیما را با این نوع روکش بپوشانند،مصرف سوخت بازهم بیشتر کاهش مییابد.
نکته دیگر اینکه هواپیماهای مسافربری پس از چند سال کار بین شرکتهای مختلف خرید و فروش میشوند و شرکت جدیدی که مالک هواپیما میشود ارم و لوگوی خودش را بر بدنه میچسباند."