خلاصه ماشینی:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) معرفی معرفی کارگردان ریچارد فورمن حمید اعتمادی تودشکی ریچارد فورمن،هنرمندی که در این شماره معرفی میشود نه تنها به عنوان کارگردانی پیشتاز،بلکه به عنوان نویسندهای ساختارشکن،در تئاتر معاصر،پرآوازه است.
]آهستگی و سنگینی حرکات اجراگران با حرکات بدون برنامه(و البته تا حدی برنامهریزی شده)آنها ترکیب میشود به گونهای که هریک از مخاطبان را در وضعیتی از«لحظهی حال»و توجه کنونی قرار میدهد و این دقیقا همان چیزی است که شیوههای دیگر تئاتری (تئاتر سنتی)از آن اجتناب میکند تا مخاطبش را تحت تأثیر توهمی (دروغین)اداره کند.
یکی از تاثیرات این نظریه در آثار نمایشی فورمن این بود که او بیشتر اوقات متن نمایشی خود را«بازنویسی»و«ویرایش»نمیکرد،بلکه به جای آن،به عنوان یک کارگردان نقص،ترک و خدشه موجود در متن را به عنوان چالشی در پندار و تحلیلش به صحنه میکشید.
اجراگران روی صحنه اکثرا از دوستان هنری خود فورمن بودند که از لحاظ بازیگری حرفهای نبودند.
این اثر بیشتر تحت تأثیر سینمای تجربی،فلسفه و هنر معاصر(پستمدرن)بود تا آنکه تحت تأثیر تئاتر دوران مدرن باشد.
ولی با این حال سبک سرتاسری و اولیه تئاتر HO بیشتر هستیشناسانه و پدیدارشناسانه بود تا«هیستریکال».
بعد از تئاتر جادویی دکتر سلاوی،این نخهای زیگزاکی،به مشخصهی ثابت طراحی صحنهی آثار فورمن تبدیل شد؛این رشته نخها و سیمها، نه تنها سطح دید تماشاگران را قطع میکرد،بلکه نسبتهایی معمارانه نیز بین اشیاء و پیکره روی&%12125AMNG121G% صحنه ایجاد میکرد.
آنها دیگر متنی که از دستگاه ضبط صوت پخش میشد را تکرار نمیکردند،بلکه مستقیما متون خود را بیان میکردند.