خلاصه ماشینی:
"وی در دورانی که در دانشکده هنرهای زیبا سرگرم به تحصیل بود، تحول آموزش معماری را از نزدیک مشاهده نمود و خود در جریان بسیاری از این تحولات قرار گرفت.
در دانشکده هنرهای زیبا از بدو تأسیس دو گرایش اصلی در آموزش معماری قابل تفکیک است: گرایش اول، که از ابتدای تأسیس و سپس در دوران ریاست مهندس فروغی و مهندسی سیحون بر دانشکده تا سالهای تحصیلی 1347ـ 1348 ادامه یافت، تحت تأثیر شیوة آموزش مدرسة هنرهای زیبای پاریس یا «بوزار» قرار داشت.
تفاوتهای دو شیوة آموزش شیوة جدید آموزش معماری، که بر اساس نظریة واحدهای آموزشی (Unite Pedagogy) مدارس معماری ایتالیا بنا شده بود، در ابتدا عدم تعادلی را در دانشکده به وجود آورد و مانند هر جریان نویی، که تا شکلگیری جدی حتا ممکناست به بیراهه برود، موجب شد بسیاری از دانشجویان به جای طراحی پروژه، آن را تعریف کنند (نمونههای برخی از پروژههای دیپلم در آن دوره بیانگر این واقعیت است)."