خلاصه ماشینی:
"مسأله اصلی که در این تحقیق، بررسی شده این است که موضوع انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام، چگونه در روزنامههای نخبگان سوئد و آمریکا چارچوببندی شد؟ به طور مشخص، تحقیق حاضر به دنبال پاسخگویی به این سوالها است: 1- چه دلایلی برای انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام و واکنش به انتشار آنها ارائه شد؟ 2- روزنامههای «داگنز نیهتر» و «نیویورک تایمز» چگونه موضوع کاریکاتورهای پیامبر را چارچوببندی کردند؟ 3- چه رویدادهایی باعث نقاط اوج و چارچوبهای مختلف در پوشش اخبار شد؟ روششناسی و دادهها این تحقیق از ترکیبی از تحلیل محتوای کمی و کیفی با تمرکز بر داگنز نیهیتر و نیویورک تایمز استفاده میکند.
در خصوص دلایل ارائه شده برای واکنشها به انتشار کاریکاتورها، به طور معناداری در روزنامه نیویورک تایمز در مقایسه با داگنز نیهتر گزارش شده بود که این واکنشها نتیجه اهانتی بود که مسلمانان احساس کردند با انتشار کاریکاتورها به آنها صورت گرفته است.
جدول 2: چارچوبهای استفاده شده به وسیله داگنز نیهتر و نیویورک تایمز داگنز نیهتر (147= n) نیویورک تایمز (38= n) همه مقالات (185=n) تضاد 7/66% 6/81% 7/69% دین 9/44% 6 /31% 2/42% ناشکیبایی 9/42% 8/36% 6/41% آزادی بیان 8/38% 7/47% 5/40 % غرب در برابر اسلام 2/10% 3/26% 5/13% ارزشهای دموکراتیک 5/7% 5/10% 1/8% توجه: جدول درصد مقالاتی را نشان میدهد که چارچوبهای مربوط در آنها وجود داشته است.
نتیجهگیری یافتههای ما تفاوتها و مشابهتهای جالبی را در پوشش موضوع کاریکاتورهای پیامبر اسلام در داگنز نیهتر و نیویورکتایمز نشان میدهد؛ نخست روشن است که رویداد دارای ارزش خبری، خود انتشار کاریکاتورها نبود، بلکه واکنشهای مسلمانان در ماههای پس از انتشار کاریکاتورها بود."