چکیده:
ﻫﺪف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺳﺎﻟﻦ ﻫﺎی ﺑﺪﻧﺴﺎزی ﺧﺼﻮﺻﻲ ﺑﺎﻧﻮان ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﺑﻮده اﺳﺖ.ﺑﺪﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮر، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ای در 3 ﺑﺨﺶ ﻃﺮاﺣﻲ ﺷﺪ ﻛﻪ ﭘﺲ از ﺗﺄﻳﻴﺪ رواﻳﻲ و اﻋﺘﺒﺎر آن در اﺧﺘﻴﺎر 713 ﻧﻔﺮ از ﺑﺎﻧﻮان ﻋﻀﻮ ﺑﺎﺷﮕﺎه ﻫﺎیﺑﺪﻧﺴﺎزی ﻛﻪ ﻧﻤﻮﻧﺔ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ را ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲ دادﻧﺪ، ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ . ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ وﺳﻴﻠﺔ آزﻣﻮنﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ اﺳﭙﻴﺮﻣﻦ و ﺑﺮ اﺳﺎس ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻫﺎی ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺷﺪه ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺖ. ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﺔ ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻗﺘﺼﺎدی ـ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺗﻮﺟﻪﺑﻪ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮی و اﺳﺘﻔﺎده از وﺳﺎﻳﻞ ﻣﺪرن ﺑﺎ ﻣﻴﺰان رﺿﺎﻳﺖ ﻣﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﻮد. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻧﺸﺎن داد ﻛﻪ ﺑﻴﻦ ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻗﺘﺼﺎدی ـاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻣﻴﺰان رﺿﺎﻳﺖ ﻣﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن راﺑﻄﺔ ﻣﻌﻨﻲ داری وﺟﻮد ﻧﺪارد )291/0 = ،(Pاﻣﺎ ﺑﻴﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮی )400/0 = (Pو اﺳﺘﻔﺎده از وﺳﺎﻳﻞ ﻣﺪرن و ﻣﻴﺰان رﺿﺎﻳﺖ ﻣﻨﺪی )900/0 = (Pراﺑﻄﺔ ﻣﻌﻨﻲ داری ﻣﺸﺎﻫﺪه ﺷﺪ. از دﻳﮕﺮ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺮﺑﻴﺎن ﺑﻪوﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎی ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﻮد ﻛﻪ ﻧﺸﺎن ﻣﻲ دﻫﺪ ﺑﺎﻳﺪ در اﻳﻦ زﻣﻴﻨﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮی ﺻﻮرت ﮔﻴﺮد. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن از ﻣﻴﺰان ﺷﻬﺮﻳﺔﺑﺎﺷﮕﺎه ﻫﺎ رﺿﺎﻳﺖ داﺷﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻴﺮﺳﺪ ﻛﻨﺘﺮل آن در ﺟﺬب ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻫﻤﻴﺖ دارد. ﻧﺘﻴﺠﺔ دﻳﮕﺮ آﻧﻜﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻮدﻧﺪ درﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻣﺠﺪد، ﺳﺎﻟﻦ ورزﺷﻲ ﻓﻌﻠﻲ ﺧﻮد را اﻧﺘﺨﺎب ﻛﻨﻨﺪ و از آن رﺿﺎﻳﺖ داﺷﺘﻨﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻲ رﺳﺪ در رﺿﺎﻳﺖ ﻣﻨﺪی وﺟﺬب ﻣﺸﺘﺮی، ﻣﻮارد ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺳﺎﻟﻦ ﻫﺎی ورزﺷﻲ ﻳﻌﻨﻲ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮی و ﺗﺠﻬﻴﺰ وﺳﺎﻳﻞ، ﻣﻬﻤﺘﺮ از ﺷﺮاﻳﻂ اﻗﺘﺼﺎدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن اﺳﺖ ﻛﻪ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ در ورزش اﻫﻤﻴﺖ زﻳﺎدی دارد.
خلاصه ماشینی:
" 900/0 124/0 =r اﺳﺘﻔﺎده از وﺳﺎﻳﻞ ﻣﺪرن ارﺗﺒﺎط ﻣﻌﻨﻲ دار ﺑﺎ 50/0 ≤P ارزﻳﺎﺑﻲ ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ وﺿﻌﻴﺖ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﺑﺪﻧﺴﺎزی ﺑﺎﺷﮕﺎه ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه از آزﻣﻮن ﺟﺪول 8ـ ﺗﻮزﻳﻊ ﻓﺮاواﻧﻲ اﺳﺘﻔﺎده از دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ رﺗﺒﻪ ای اﺳﭙﻴﺮﻣﻦ در ﺟﺪول 01 ﻧﺸﺎن ﻣﻲ دﻫﺪ ﺑﺪﻧﺴﺎزی ﻣﺪرن ﺑﻴﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎ و ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن و اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻌﺪاد ﺑﺎﺷﮕﺎه ﻫﺎ ﻃﺒﻘﺎت وﺳﺎﻳﻞ ﻣﺪرن ﺑﺎ ﺳﻄﺢ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ارﺗﺒﺎط درﺻﺪ ﻣﻄﻠﻖ ﻣﻌﻨﻲ داری وﺟﻮد دارد )50/0 ≤ ،(Pدرﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺑﻴﻦ 6/63 11 ﺧﻮب 4/35 61 ﻣﺘﻮﺳﻂ ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻗﺘﺼﺎدی ـ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻣﻴﺰان رﺿﺎﻳﺖ ﻣﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ارﺗﺒﺎط ﻣﻌﻨﻲ داری دﻳﺪه ﻧﺸﺪ )50/0 ≤."