خلاصه ماشینی:
"جدول شماره 1:چارچوب محتوای برنامه آموزشی طراحی لرزهای و طراحی سازه در مدرسه ولینگتون،نیوزلند (به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی مشخصات کلی،برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی معماری و محتوای دروس مصوب سیصدوشصتوپنجمین جلسه شورای عالی برنامهریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی حاکی است که چه از بعد کمیت دروس و چه از نظر محتوا و منابع و ابزارهای تدریس،تدریس معماری با توجهات ویژه به بستر لرزهخیز و ملاحظات لرزه ای صورت نمیپذیرد.
جدول شماره 3:دروس اصلی و فرعی مرتبط با طراحی مقاوم در برابر زلزله در دوره کارشناسی معماری ایران (به تصویر صفحه مراجعه شود) در محتوا و سرفصلهای دروس کارگاه مصالح و ساخت،مصالح ساختمانی،سازههای نو،تعمیر و نگهداری ساختمان که از سوی شورای عالی برنامهریزی تعیین شده است،اثری از موضوعات مرتبط با طراحی لرزهای وجود ندارد و ارتباط کل این دروس با دروس طراحی معماری،فرآیند و روشهای معماری و تأسیسات الکتریکی و مکانیکی مشخص نیست.
(جدول شمارۀ 4) جدول شماره 4:بررسی دروس مرتبط با طراحی لرزهای روشهای تدریس و روشهای ارزیابی دانشجویان در دوره کارشناسی معماری ایران (به تصویر صفحه مراجعه شود) &%00116USHG001G% روشهای تدریس بررسیهای بلک12و داف13در مورد محتوای اغلب دروس سازه و نیز نظرات دانشجویان در این خصوص نشان میدهد که این دروس دو مشکل اساسی دارند: -نخست رویکرد تحلیلی ریاضیگونه و بیش از حد مهندسی دروس -دوم عدم درک ارتباط مواد درسی با اهداف مرتبط بر رشته معماری از سوی دانشجویان G."