چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی اجرای آزمایشی ارزشیابی کیفی توصیفی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس ابتدایی استان اردبیل در سال تحصیلی 89-88 انجام شد. روش تحقیق از نوع علی مقایسهای بود. نمونهگیری از مدارسی که ارزشیابی توصیفی در آنها اجرا میشد به روش سرشماری صورت گرفت و برای هر مدرسهای که به عنوان نمونه انتخاب شد یک مدرسه مشابه که ارزشیابی سنتی در آنها اجرا میشد برای مقایسه انتخاب گردید. در مجموع 999 نفر دانش آموز ابتدایی و 99 نفر معلم به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامههای محقق ساخته از دانش آموزان و معلمان جمعآوری شد. داده های جمعآوری شده با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که ارزشیابی توصیفی تاثیر بیشتری نسبت به ارزشیابی نمرهای بر میزان کارگروهی و همکاری و کاهش رقابت و همچنین افزایش مشارکت آنها در بحث و گفتگوهای دانشآموزان دارد. با توجه به نتایج این تحقیق اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی با رفع برخی کاستیها توصیه میشود.
خلاصه ماشینی:
"آیا ارزشیابی توصیفی تأثیر بیشتری نسبت به ارزشیابی نمرهای برکاهش رقابت و افزایش همکاری دانشآموزان به همدیگر دارد ؟ جدول شماره4: مقایسه همکاری دانش آموزان در ارزشیابی توصیفی و ارزشیابی سنتی از دیدگاه معلم میزان معنیداری t درجه آزادی انحراف معیار میانگین دیدگاه معلمان 01/0 43/2 97 29/2 08/21 گروه آزمایش 44/2 89/19 گروه کنترل با توجه به اطلاعات جدول شماره4، میانگین بدست آمده برای دانشآموزان گروه آزمایش(08/21) بزرگتر از میانگین بدست آمده برای گروه کنترل(89/19) است.
A study of the relationship between the components of learning organization with students’ entrepneurship attitude in naghadeh payam noor university in 2009-2010 Davood Hosseini nasab, Ph .
Abdollah Mussazadeh Abstract This research has been done to examine the relationship between the components of learning organization with entrepreneurship attitude of students’ in Naghadeh payam noor university during 2009-2010 educational year.
Keywords: Academic achievement, the school attitude assessment survey, normalization, confirmatory factor analysis A study of factor structure, validity, reliability and normalization of learning organization dimension scale at the university Mohammad Ali Nadi, Ph. D.
Keywords: descriptive qualitative evaluation, social skill, elementary school students Table of Contents Educational Sciences – No. 12, Winter 2010 A study of the relationship between learning and creativity skills with third grade high-school male and female students’ academic achievement in Boukan in 2009-2010 Elham Hosseini nasab, M.
107-120 A study of factor structure, validity, reliability and normalization of learning organization dimension scale at the university Mohammad Ali Nadi, Ph. D."